KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/augusztus
KRÓNIKA
• Nemeskürty István: Ábel Péter halálára
• N. N.: Nemzeti Független Film- és Videofesztivál
FORGATÓKÖNYV
• Barabás Klára: Találkozik egy nővel (vagy kettővel) A szerkesztőség vendége: Jean-Claude Carrière

• Forgách András: A teremtő és a teremtett Mahábhárata
• Schubert Gusztáv: Szanszkrit apokalipszis Mahábhárata
RETROSPEKTÍV
• Földényi F. László: A rózsa teste Szerelmi ének
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Tekintet, szemlencsével Cannes
• N. N.: A cannes-i fesztivál díjai 1992
DOKUMENTUMFILM
• Lengyel László: Bánat Sérelmek filmjei
• Simándi Júlia: Ki beszél itt jelen időben?
TELEVÍZÓ
• Nagy Gergely: Belemászni a színházba Az FMS videó-sorozatáról
MÉDIA
• Turcsányi Sándor: Állati gazdaság Reklámfesztiválok
• Balassa Péter: Ezentúl – ezen túl
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Légy haszontalan! Toto, a hős
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Ramona
• Turcsányi Sándor: Az ideális gyanúsított
• Békés Pál: Téged egyedül
• Barotányi Zoltán: Gladiátor
• Békés Pál: Dupla dinamit
• Tamás Amaryllis: Az utolsó tánc
• Reményi József Tamás: Get back

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Gyilkos iroda

Pápai Zsolt

Not Safe for Work – amerikai, 2014. Rendezte: Joe Johnston. Szereplők: Max Minghella, JJ Feild, Eloise Mumford. Forgalmazó: Universal. 72 perc.

A hazai dvd-kiadást titokzatos irányelvek szervezik: kortárs klasszikusok tömege marad ki a mozikból, illetve a dvd- és BluRay-piacról egyaránt, miközben másod- és harmadrangú produkciók sora kap bebocsáttatást. A Gyilkos iroda például ilyen film, fogyasztható, de fals thriller, amely nincs ugyan híján néhány izgalmasabb pillanatnak, végeredményben azonban éppen a feszültségkeltés frontján vall kudarcot, elsősorban azért, mert Joe Johnston rendező (Jumanji, Jurassic Park III, Amerika Kapitány) az információadagolásban elemi hibákat vét. Az expozícióban idegesen kapkod, mintha maga is elveszett volna a különböző nevek és ügyiratszámok szövevényében, a kifejtés során viszont lomha: vagy kiszámítható fordulatokkal operál, vagy pedig olyanokkal, amelyek alig következnek az előzményekből. A direktor a kíméletlen gyilkológéppel szűk helyre összezárt antagonista jól ismert meséjét mondja fel: a mészárlás terepe ezúttal egy irodaház-labirintus, ahol a gyógyszeripari lobbi leleplezésén éjszakai műszakban dolgozik néhány lézengő ügyvéd. A produkció extra tehertétele, hogy a főszereplővel nem könnyű azonosulni, az viszont a javára írandó, hogy a fehérgallérosok – akik közé az ügyvédek is beletartoznak – gusztustalanságai kendőzetlenül kerülnek bemutatásra.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11744