KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/június
POSTA
• Ács Miklós: Kedves Filmvilág!

• Dániel Ferenc: Mister Úriember A Hitchcock-kennel
SOROZATGYILKOSOK
• Varga Zoltán: Rémület-kommersz A pszichológus szemével

• Bikácsy Gergely: Zazie, a kívülálló Louis Malle lidércfényei
• Ardai Zoltán: Sweet Movie Niagara kanális
• Fábry Sándor: Ödi-papi A hús
1895–1995
• Schubert Gusztáv: Lassított lónézés Székely Bertalan, az ősfilmes
• Beke László: 16 kocka igazság
• Székely Bertalan: A mozgás hogyan látszik?

• Lajta Gábor: A film újra meg újra A moziról beszél: El Kazovszkij
MAGYAR FILM
• Ozsda Erika: Főiskolai legenda Tanítványok Szőllősy Éváról
ANIMÁCIÓ
• Antal István: Donald kacsa magyar hangja Beszélgetés Michael Alexander Mehlmann-nal
KRITIKA
• Marton László Távolodó: Rock-bizarr David Bowie és a marsbéli pókok
• Hegyi Gyula: Magyar mártírium Lefegyverzett ellenséges erők I–II.; Magyar nők a Gulágon I.
• Békés Pál: A pinty hallgat A csalás gyönyöre
KÖNYV
• Ardai Zoltán: Hirsch Tibor: Bosun! Greenaway-jegyzetek
• Kelemen Sándor: Berkes Ildikó: Kurosawa Akira
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: My Girl (Az első szerelem)
• Hegyi Gyula: Grand Canyon
• Koltai Ágnes: Az Oroszország Ház
• Mattesz Mónika: Őrült szafari
• Turcsányi Sándor: Coming out
• Sárközi Dezső: Tini nindzsa teknőcök II.
• Asbóth Emil: A prosti

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Szlovák filmnapok

N. N.

 

A Filmfőigazgatóság, a MOKÉP és a FÖMO szervezésében Szlovák Filmnapokat tartottak Budapesten és Pilisszentkereszten. A programban Dušan Hanák Csendes öröm, Juraj Jakubisko Holle anyó és Dušan Rapoš Szökőkút Zsuzsannának című filmje szerepelt.

A Csendes öröm az idei sanremói Fesztivál nagydíját nyerte el, és Magda Vašáryová, a film főszereplője kapta a legjobb női alakítás díját. A mai témájú film egy nő útkeresését ábrázolja, csendes lázadását valami más, jobb életért. Dušan Hanák, a film rendezője 1965-ben végzett a prágai filmfőiskolán, kezdetben dokumentumfilmeket készített, első játékfilmjét 1969-ben forgatta 322 Egy kór diagnózisa címmel. A Csendes öröm ötödik játékfilmje.

A Szlovák Filmnapokon bemutatkozó rendezők közül nálunk Juraj Jakubisko nevét ismerik. Több filmjét is láthattuk mozijainkban. Jakubisko 1964-ben végzett a prágai filmfőiskolán. Első filmje, az 1967-ben készített Krisztus-évek a Forman, Menzel, Chytilová nyomán eszmélő szlovák új hullámot indította el, ezt követte a. Zarándok, a Madarak, árvák és bolondok, a Viszontlátásra a pokolban és az Építs házat, ültess fát! Holle anyó című filmjét, amely Grimm meséje nyomán készült, NSZK–olasz– csehszlovák koprodukcióban forgatta. A főszerepet Giulietta Masina alakítja, a film az 1985-ös velencei és montreali fesztiválon is szerepelt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/06 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5812