KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/június
POSTA
• Ács Miklós: Kedves Filmvilág!

• Dániel Ferenc: Mister Úriember A Hitchcock-kennel
SOROZATGYILKOSOK
• Varga Zoltán: Rémület-kommersz A pszichológus szemével

• Bikácsy Gergely: Zazie, a kívülálló Louis Malle lidércfényei
• Ardai Zoltán: Sweet Movie Niagara kanális
• Fábry Sándor: Ödi-papi A hús
1895–1995
• Schubert Gusztáv: Lassított lónézés Székely Bertalan, az ősfilmes
• Beke László: 16 kocka igazság
• Székely Bertalan: A mozgás hogyan látszik?

• Lajta Gábor: A film újra meg újra A moziról beszél: El Kazovszkij
MAGYAR FILM
• Ozsda Erika: Főiskolai legenda Tanítványok Szőllősy Éváról
ANIMÁCIÓ
• Antal István: Donald kacsa magyar hangja Beszélgetés Michael Alexander Mehlmann-nal
KRITIKA
• Marton László Távolodó: Rock-bizarr David Bowie és a marsbéli pókok
• Hegyi Gyula: Magyar mártírium Lefegyverzett ellenséges erők I–II.; Magyar nők a Gulágon I.
• Békés Pál: A pinty hallgat A csalás gyönyöre
KÖNYV
• Ardai Zoltán: Hirsch Tibor: Bosun! Greenaway-jegyzetek
• Kelemen Sándor: Berkes Ildikó: Kurosawa Akira
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: My Girl (Az első szerelem)
• Hegyi Gyula: Grand Canyon
• Koltai Ágnes: Az Oroszország Ház
• Mattesz Mónika: Őrült szafari
• Turcsányi Sándor: Coming out
• Sárközi Dezső: Tini nindzsa teknőcök II.
• Asbóth Emil: A prosti

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Interjú Istennel

Roboz Gábor

An Interview with God – amerikai, 2018. Rendezte: Perry Lang. Írta: Ken Aguado. Kép: Frank Prinzi. Zene: Ian Honeyman. Szereplők: Brenton Thwaites (Paul), David Strathairn (A férfi), Yael Grobglas (Sarah). Gyártó: Giving Films. Forgalmazó: ADS Service Kft. Feliratos. 97 perc.

 

Világos, hogy ha egy rendező a visszhangtalan játékfilmes bemutatkozását követő több mint húsz évben közel ötven tévésorozaton dolgozott, a mozivászonhoz való visszatérésénél nem érheti be kispályás koncepcióval. Innen nézve teljesen érthető, hogy Perry Lang tavalyi egészestése – amelynek forgatókönyvét a korábban főzőshow-kreátorként induló Ken Aguado írta – szokatlan témát választ: egy fiatalember egy park asztalánál interjút készíthet a vele szemben helyet foglaló Istennel. Az értelemszerűen New Yorkban játszódó cselekmény főhőse egy hitevesztett, Afganisztánt is megjárt újságíró, aki súlyos párkapcsolati krízise idején jut a nem mindennapi lehetőséghez, hogy három félórás etapban kérdéseket tehessen fel a Mindenhatónak, aki egy fess hatvanas férfi alakjában jelenik meg.

Az Interjú Istennel pontosan azt kínálja, amit az alapötlet ismeretében egy kisiparosok által jegyzett, másfél órás amerikai produkciótól várhatunk: Cormac McCarthy helyett átlagos középiskolai filozófiaórákat idéző eszmecseréket, ahol szinte minden kötelező kérdés elhangzik, és valamilyen válaszokat is kapunk, de meglepetésekre sem esztétikai, sem teológiai értelemben nem érdemes számítanunk. Lang tételfilmjén nem érződik, hogy jól körülhatárolt célközönségén túl is lenne ambíciója parázs vitákat gerjeszteni, inkább csak meglévő meggyőződések megerősítésére tűnik alkalmasnak, bár esetleg azok is üdvözölhetik, akik már régóta hisznek benne, hogy az örök mellékszereplő David Strathairnnek közel negyven évnyi gürcölés után kijárt már egy igazán nagy szerep.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/04 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14067