KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/május
KRÓNIKA
• Pörös Géza: Tadeusz Lomnicki
• Zalán Vince: A mi nesztorunk
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Lidérces városok Berlin

• Takács Ferenc: Az igazság paranoiája JFK
RETROSPEKTÍV
• Báron György: Választások és vonzások Eric Rohmer filmjei
MAGYAR FILM
• Kovács András Bálint: A Sárkány utcánál nincs ravaszabb Beszélgetés a civil filmről
• Simándi Júlia: Mentse, aki tudja, a régi filmeket Beszélgetés Tóth Jánossal és Gyürey Verával
• Nemeskürty István: Atlantisz megmentett darabja Az obsitos; A falu rossza
TELEVÍZÓ
• György Péter: A Nyugat kapujában Össztűz; Friderikusz-show
• Balassa Péter: Arab hómezők Közjáték
KRITIKA
• Almási Miklós: Fortinbras nem jön Hamlet
• Hirsch Tibor: Csillagok háborúja A Skorpió megeszi az Ikreket reggelire
• Koltai Ágnes: Népi szmoking Vörörs vurstli
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Sülve-főve Cinkekirály; Sellő félig a habokból; Sülve-főve
• Koltai Ágnes: Ay Carmela
• Turcsányi Sándor: Neon City
• Békés Pál: Az utolsó cserkész
• Sárközi Dezső: Űrszekerek VI.
• Sneé Péter: Felhők közül a nap
• Tamás Amaryllis: Beethoven
ELLENFÉNY
• Molnár Gál Péter: Hollywoodi pizza

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Luxusbordély Párizsban

Harmat György

A filmnek ezt az alcímet adhatnánk: hogy fest a 30-as évek és a második világháború története egy luxusbordélyból nézve? Nem rosszul, mindenesetre szépen van fényképezve. Vagy: hogyan lesz egy közönséges, bár ambiciózus utcalányból a legelőkelőbb párizsi bordély madame-ja, egy egyszerű lyoni fiatalemberből pedig miniszteri titkár, képviselő, a Népfront lelkes híve és ellenálló (ebben a sorrendben)? Könnyedén, simán, elegánsan, nagyobb zökkenők nélkül.

Nem csoda, hiszen a film alkotói kövezték ki útjukat sztereotip jellemekkel, szituációkkal és képsorokkal. Az utóbbira kiváló példa a következő – „roppant újszerű” – képváltás: pezsgősüveg pukkanása után háborús puskalövés. Találunk persze ennél érdekesebb jelenetet is: például nyilvánosházi sztrájk a rövidebb munkahétért, több bérért és fizetett szabadságért. A Prostituáltak Szakszervezetének megalakítására azért nem kerül sor, bár a sztrájk sikerrel zárul.

A film felszínes történelmi-politikai tanfolyam, nézhető és meglehetősen szellemes szituációkban feloldva, az eredetiség jelei nélkül. Siker lesz.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/11 39. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7661