KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/május
KRÓNIKA
• Pörös Géza: Tadeusz Lomnicki
• Zalán Vince: A mi nesztorunk
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Lidérces városok Berlin

• Takács Ferenc: Az igazság paranoiája JFK
RETROSPEKTÍV
• Báron György: Választások és vonzások Eric Rohmer filmjei
MAGYAR FILM
• Kovács András Bálint: A Sárkány utcánál nincs ravaszabb Beszélgetés a civil filmről
• Simándi Júlia: Mentse, aki tudja, a régi filmeket Beszélgetés Tóth Jánossal és Gyürey Verával
• Nemeskürty István: Atlantisz megmentett darabja Az obsitos; A falu rossza
TELEVÍZÓ
• György Péter: A Nyugat kapujában Össztűz; Friderikusz-show
• Balassa Péter: Arab hómezők Közjáték
KRITIKA
• Almási Miklós: Fortinbras nem jön Hamlet
• Hirsch Tibor: Csillagok háborúja A Skorpió megeszi az Ikreket reggelire
• Koltai Ágnes: Népi szmoking Vörörs vurstli
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Sülve-főve Cinkekirály; Sellő félig a habokból; Sülve-főve
• Koltai Ágnes: Ay Carmela
• Turcsányi Sándor: Neon City
• Békés Pál: Az utolsó cserkész
• Sárközi Dezső: Űrszekerek VI.
• Sneé Péter: Felhők közül a nap
• Tamás Amaryllis: Beethoven
ELLENFÉNY
• Molnár Gál Péter: Hollywoodi pizza

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Retrospektív

Dor

Kiss Sándor

RÉSZLET–

 

A Munka című lap megjelenésével Kassák igyekezett tehetséges fiataloknak lehetőséget adni. Így jelentek meg egész széles skálán írások, versek, rajzok. Az ezidőtájt pusztító gazdasági válság a művészek életében is nagymértékben éreztette hatását. Még a legkiválóbbak is küzdöttek a puszta megélhetésért. Bajor Gizi műterem-látogatással egybekötött akciókat szervezett, ahová pénzes embereket hívott meg, hogy valamelyest enyhítsen szűkös helyzetükön. Fokozott mértékben állt ez a névtelenekre és még jobban a fiatalokra. Az, hogy Kassák felkarolta őket, anyagilag ugyan nagyon keveset jelentett, de máshonnan segítséget nem remélhettek.

Trauner Sándor, aki Dor néven a Munka című folyóiratban több rajzot helyezett el, ezek közé tartozott.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/03 33. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=436