KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/március
KRÓNIKA
• N. N.: A Magyar Filmkritikusok B. Nagy László-díja, 1992
TÖMEGFILM
• Király Jenő: A film második gyermekkora Szupermenek és terminátorok

• Bikácsy Gergely: Örülj, hogy élsz, átkozd, hogy élsz Bertrand Blier parókái
MAGYAR FILM
• Erdély Miklós: Tavaszi kivégzés
• Erdély Miklós: A költséges film
• Báron György: Talált tárgyak megtisztítása Közgáz Vizuális Brigád
• Kardos Sándor: Isten ujja beleért Horus Archívum
RETROSPEKTÍV
• Molnár Gál Péter: Trauner Sándor bemutatja Eugène Sue városát
• Kassák Lajos: A K. U. T. fiataljai
• Kiss Sándor: Dor
• Györffy Miklós: Berlin fölött az idő Német némafilmek
KRITIKA
• Ardai Zoltán: Széles fejsze mosolyog Árnyék a havon
• Kovács András Bálint: Taxis típusú találkozások Éjszaka a Földön
LÁTTUK MÉG
• Székely Gabriella: Csapd le, csacsi!
• Sneé Péter: A bárányok hallgatnak
• Turcsányi Sándor: Hullámok hercege
• Koltai Ágnes: Addams family
• Gáti Péter: Tök jó, válnak az őseim!
• Turcsányi Sándor: Börtöncsapda
• Tamás Amaryllis: Talen kardja
ELLENFÉNY
• György Péter: Arcok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Rosszbarátok

Alföldi Nóra

Big Nothing – amerikai–kanadai, 2006, Rendezte: Jean-Baptiste Andrea. Szereplők: David Schwimmer, Simon Pegg, Alice Eve. Forgalmazó: Forum Home Entertainment. 86 perc.

 

Úgy tűnik, hogy a rőt hajú Simon Pegg (Haláli hullák hajnala, Vaskabátok) jelenléte egy filmben mára speciális minőséget garantál. A szinte minden műfajra kiterjedő kreditképessége szeretetreméltóan kisstílű karakterében, valamint zsánerközi humorfutár mivoltában keresendő. Pegg lassan, de biztosan népszerű importcikké avanzsál – így viszi el a hátán ezt a kanadai–angol koprodukcióban készült fekete komédiát.

Charlie, a jobb napokat látott író és Gus lúzerként tengeti napjait a helyi telefonos ügyfélszolgálat-centerben, és feszültség levezetésként trágár beszólásokkal zrikálja a segítségre szoruló klienseket. Amikor egy baki miatt elveszítik állásukat, Gus előáll a nagy ötlettel: úgy szerezzenek pénzt, hogy zsarolják meg kisvárosuk pornófüggő plébánosát. Az ártalmatlannak tűnő csíny perceken belül egy, a Coen fivéreket idéző, abszurd és felfejthetetlen bűntény-láncolatot generál, melyben a fordulatok, a hamis identitások és a véletlenek száma nagyjából megegyezik a jelenetek számával. A vizuálisan kissé steril filmben a feszültséget a tempó diktálja, a cselekmény fonákságainak frusztráló hatását pedig pajkos kikacsintások oldják (a klasszikus A Thomas Crown-affértól kezdve a Mementóval bezárólag), melyek üdén átszínezik az itt-ott neo-noirba hajló, kellemes szituációs komédia hangulatát.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/01 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9219