KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/január
KRÓNIKA
• Takács Ferenc: Tony Richardson

• Jeles András: Küzdelem Napló
SPIKE LEE
• Turcsányi Sándor: New York fényei
FOLYTATÁSOS TÖRTÉNELEM
• Szilágyi Ákos: Tévé-Borisz és Videó-Misa Folytatásos történelem (2.)
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: A DeMille-örökség Pordenone
ROSSELLINI
• Bikácsy Gergely: Vulkán, jégcsap, könnyek Rossellini és a Stromboli
KRITIKA
• Spiró György: Egy műfaj, ami nincs Száműzöttek
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Rosalie vásárolni megy
• Turcsányi Sándor: Hamis a baba
• Schubert Gusztáv: Kősikoly
• Kovács András Bálint: A Halászkirály legendája
• Hegyi Gyula: Harley Davidson és a Marlboro Man
• Fáber András: Csak egy lövés
• Sneé Péter: Doc Hollywood
• Bíró Péter: Leszámolás Kis-Tokióban
• Békés Pál: Delicatessen
• Tamás Amaryllis: Visszatérés a kék lagúnába
KÖNYV
• Takács Ferenc: Össz-kelet-európai szemle MOVEAST – 1.
ELLENFÉNY
• György Péter: A háború

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Péntek esti gáz

Mátyás Péter

 

A főhős, Craig egykor oroszlánrészt vállalt régi riválisának, Deebonak börtönbe juttatásában. Deebo most megszökik, elindul bosszút állni és visszaszerezni megtépázott hírnevét. A menekülésre kényszerülő Craig (Ice Cube) elhagyja otthonát és titokban a csendes külvárosban élő, jómódú nagybácsijához költözik. Rövidesen kiderül, hogy a kertvárosi idill csak látszólagos, abnormális figurák és abszurd helyzetek sorjáznak, alaposan felforgatva a békés hétköznapok egyhangúságát. A vígjátéki szituáció, a szegényebb rokon rácsodálkozása a gazdagok világára, szembesülése őrült szokásaikkal ismerősnek tűnhet. Az alkotók azonban vélhetően nem látták Tati klasszikusát: a Nagybácsim gyilkos iróniája helyett ők inkább a rossz emlékű Keresd a nőt! humortalanságát ötvözik a Kaliforniai lakosztály szappanoperájának stílusával. A színészek agyonbeszélik a filmet, bohóckodásaik fárasztóak és idegesítőek. Motivációk hiányában a karakterek felszínesen megrajzoltak és sablonosak. Fél óránként egy-egy beszólás nem képes feloldani a nézőtéren elhatalmasodó unalmat és érdektelenséget. Az előrelátott fordulatok miatt, az ötletek és jellemábrázolás hiányában a humor a jópofizásba, kínosabb esetekben a vulgaritásba csap át. A nevetés egyik forrása egy kutya ürülékétől büdös sintér. Mások alhasi görcsökben fetrengenek a legközelebbi mosdót keresve, mígnem a bűz már nemcsak a szereplők orrát facsarja.

A könnyűzene hírességeinek filmes próbálkozásai gyakran kudarcba fulladnak. Elvis Presley vagy Madonna színészként megbuktak. A népszerű rap sztár, Ice Cube most íróként és producerként is követi őket. Reppelni a nagymamám is tudna – mondta Chris Farlowe, az ismert énekes. Úgy látszik, a filmkészítés nehezebb feladat, több kell hozzá, mint két hónap a zenei általánosban.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/07 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3004