KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/január
KRÓNIKA
• Takács Ferenc: Tony Richardson

• Jeles András: Küzdelem Napló
SPIKE LEE
• Turcsányi Sándor: New York fényei
FOLYTATÁSOS TÖRTÉNELEM
• Szilágyi Ákos: Tévé-Borisz és Videó-Misa Folytatásos történelem (2.)
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: A DeMille-örökség Pordenone
ROSSELLINI
• Bikácsy Gergely: Vulkán, jégcsap, könnyek Rossellini és a Stromboli
KRITIKA
• Spiró György: Egy műfaj, ami nincs Száműzöttek
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Rosalie vásárolni megy
• Turcsányi Sándor: Hamis a baba
• Schubert Gusztáv: Kősikoly
• Kovács András Bálint: A Halászkirály legendája
• Hegyi Gyula: Harley Davidson és a Marlboro Man
• Fáber András: Csak egy lövés
• Sneé Péter: Doc Hollywood
• Bíró Péter: Leszámolás Kis-Tokióban
• Békés Pál: Delicatessen
• Tamás Amaryllis: Visszatérés a kék lagúnába
KÖNYV
• Takács Ferenc: Össz-kelet-európai szemle MOVEAST – 1.
ELLENFÉNY
• György Péter: A háború

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Újrakezdők

Barkóczi Janka

Happy Ending – dán, 2019. Rendezte: Hella Joof. Írta: Mette Heeno. Kép: Kim Hogh. Zene: Flemming Nordkrog. Szereplők: Kurt Ravn (Peter), Birthe Neumann (Helle), Tammi Ost (Alice), Claus Flygare (Claus). Gyártó: Happy Ending Film. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 110 perc.

 

Peter egy hosszú és sikeres karrier végén nyugdíjba vonul, azonban számára ez nem tragédia, inkább valami újnak a kezdete. Szép és hűséges felesége, Helle, hiába bízik abban, hogy a kitartó várakozással töltött évtizedek után most majd több időt töltenek egymással, a férfinak más tervei vannak. A továbbiakban sem szeretne Helle szoknyáján üldögélni hatalmas házuk idilli virágoskertjében, inkább részesedést vesz egy ausztriai borászatban a megtakarított pénzükből. Lassan kiderül, hogy a házaspár tökéletesnek tűnő, közös élete valójában hamis látszat, és mindkettőjüknek már régóta valami másra lenne szüksége. Peter a szakítást követően megpróbálja bebizonyítani, hogy felette nem múlik az idő és még mindig képes lépést tartani a fiatalokkal, Helle pedig olyan kalandokba keveredik, amikre egyébként gondolni sem mert volna. Vajon a kis kitérő ellenére visszatalálnak a régi életükhöz, vagy valami végérvényesen megváltozik a friss élmények hatására?

Hella Joof romantikus vígjátékaiban valahogy a legdrámaibb családi gubancok is derűs könnyedséggel oldódnak meg. A magyar nézők legutóbb a Szerelem Máltánt láthatták a rendezőtől, ahol egy válófélben lévő, középkorú asszony és két lánya a napfényes mediterrán nyaralóövezetben lelt gyógyírt minden fájdalmára. A feminizmussal kacérkodó női nézőpont itt és Joof többi filmjében is erősen jelen van, de empatikus humorba csomagolva könnyen fogyasztható. Az Újrakezdők sem más, mint egyszeri nyári mulatság, egy nem túl bonyolult, sőt kissé esetlen történettel, amelyet remek dán színészek tesznek szórakoztatóvá.  Helle-t a Születésnapból és A birodalom sorozatból ismert Birthe Neumann alakítja, míg Petert a nem kevésbé népszerű Kurt Ravn. Egyikük sem ma kezdte a pályát, ám láthatóan a csúcson vannak, bármikor simán elhitetik, hogy a hetven az új húsz.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14186