KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1991/október
MAGYAR MŰHELY
• Turcsányi Sándor: Désiré történelemórái Így néztük mi Jancsó Miklós filmjeit
• Jancsó Miklós: Jancsó Miklós amerikai naplójából

• Kovács András Bálint: Egy meghiúsult beszélgetés története Robert Bresson
HORROR
• Schubert Gusztáv: Az álom napja Stephen King, a rémkirály
• N. N.: Stephen King-adaptációk
• Molnár Gál Péter: Ifjú Frankensteinné Szörnymutációk

• Bakács Tibor Settenkedő: Az ezüstfejű kígyó a farkába harap Andy Warhol filmjei Magyarországon
• Antal István: Bankár és költő Az amerikai kísérletifilm történetéből
KRITIKA
• Ardai Zoltán: Pannon party Az utolsó nyáron
• Reményi József Tamás: Sem gonoszok, sem ártatlanok Dermedj meg, halj meg, támadj fel!

• Koltai Ágnes: Lenni vagy tenni Luc Besson és a neogiccs
• N. N.: Luc Besson filmjei
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A legyek ura
• Nagy Gergely: A Hegylakó visszatér
• Turcsányi Sándor: Földönkívüli zsaru
• Tamás Amaryllis: A remény útja
• Fáber András: Holtpont
• Hegyi Gyula: A gyönyör rabjai
• Sneé Péter: Az igazi
• Sneé Péter: Ők is a fejükre estek...
ELLENFÉNY
• Nagy Gergely: Mesék és csodák az én Bagdadomban

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

A Magyar Filmintézet, a Filmvilág és a Szellemkép közös kiadásában megjelent Lotte H. Eisner: A démoni filmvászon című kötete

N. N.

Siegried Kracauer Caligaritól Hitlerig című klasszikus filmszociológiai műve mellett – amelyet két éve adott ki a Magyar Filmintézet új kiadásban – Lotte H. Eisner első ízben 1955-ben megjelent kritikai-esztétikai elemzése is klasszikusa ma már a német filmtörténetírásnak. Lotte Eisner (1896-1983) egyfelől a közelről érintett kortárs személyes élményei és emlékei alapján, másfelől több évtized történeti távlatából elemezte a húszas évek német filmjének színképét. A démoni filmvászon helyenként beleélő expresszionisztikus ihletettséggel és kifejezésmóddal idézi meg a tárgyául szolgáló filmeket. Ugyanakkor szigorú kritikai szempontokat is érvényesít, és a német filmet szorosan a német irodalom és kultúra történetébe ágyazva vizsgálj a.

A 252 oldalas, 25 fotót tartalmazó kötet ára 325 Ft. Kapható az Örökmozgóban, az Art Mozikban és könyvesboltokban. Megrendelhető a Magyar Filmintézet címén (1021 Bp., Budakeszi út 51/B).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1017