KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1991/június
KRÓNIKA
• N. N.: Pályázatunk eredménye
• N. N.: Magyar Mozgókép Alapítvány

• Márton László: Kései melankólia Jarman
TELEVÍZÓ
• Sipos Júlia: A forradalom elmúlt Fekete Doboz
• Wisinger István: Az amerikai közszolgálati televízióról Hír... hír... hír...
• N. N.: Mi az, hogy CPB?

• Bikácsy Gergely: Fallosz és arany ősz Eizenstein rajzai elé
• Körner Éva: A vonal dramatikája
MAGYAR MŰHELY
• Zsugán István: Filmművészetről pedig szó se essék Beszélgetés Ragályi Elemérrel
• N. N.: Ragályi Elemér operatőr filmjei
KRITIKA
• György Péter: Macho-Magyarország Melodráma (Szabadság, szerelem)
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: Rose Hill asszonya
• Zsenits Györgyi: Farkasokkal táncoló
LENGYEL FILM
• Koltai Ágnes: Táncőrület
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: Mindörökké
• Tamás Amaryllis: Ollókezű Edward
• Gáti Péter: Jobb ma egy zsaru, mint holnap egy másik
• Bikácsy Gergely: A márki
ELLENFÉNY
• Balassa Péter: Mi, a fehér helikopter

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Törekvő tanerő

Harmat György

Rokonszenves és nézhető, ám közepes mozidarabot rendezett Claude Berri, akinek nálunk is bemutatott Az öregember és a gyerek című, 1966-os filmjében Michel Simon játszotta el egyik legjelentősebb időskori főszerepét. A mostani címszereplő a nem túl fiatalon komikus sztárrá lett Coluche, aki jó és természetes ebben a leginkább életképnek nevezhető alkotásban. Gérard, a botcsinálta „tanerő” – ahogy a magyar cím mondja – valóban törekszik: minden nehézség ellenére szeretettel neveli gondolkodásra és toleranciára a gyerkőcöket az irigylésre méltóan tágas, kellemes, csupa-ablak kültelki iskolában. Ahol humoros esetek sorjáznak csipetnyi bánattal. Berri filmje vígjátéknak kissé bágyatag, szomorújátéknak viszont túl könnyed.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1985/09 47. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6028