KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1991/június
KRÓNIKA
• N. N.: Pályázatunk eredménye
• N. N.: Magyar Mozgókép Alapítvány

• Márton László: Kései melankólia Jarman
TELEVÍZÓ
• Sipos Júlia: A forradalom elmúlt Fekete Doboz
• Wisinger István: Az amerikai közszolgálati televízióról Hír... hír... hír...
• N. N.: Mi az, hogy CPB?

• Bikácsy Gergely: Fallosz és arany ősz Eizenstein rajzai elé
• Körner Éva: A vonal dramatikája
MAGYAR MŰHELY
• Zsugán István: Filmművészetről pedig szó se essék Beszélgetés Ragályi Elemérrel
• N. N.: Ragályi Elemér operatőr filmjei
KRITIKA
• György Péter: Macho-Magyarország Melodráma (Szabadság, szerelem)
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: Rose Hill asszonya
• Zsenits Györgyi: Farkasokkal táncoló
LENGYEL FILM
• Koltai Ágnes: Táncőrület
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: Mindörökké
• Tamás Amaryllis: Ollókezű Edward
• Gáti Péter: Jobb ma egy zsaru, mint holnap egy másik
• Bikácsy Gergely: A márki
ELLENFÉNY
• Balassa Péter: Mi, a fehér helikopter

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes Arany Pálmái

N. N.

 

1946. Harc a sínekért (René Clement, francia)

1949. A harmadik ember (Carol Reed, angol)

1951. Csoda Milánóban (Vittorio De Sica, olasz), Júlia kisassszony (Alf Sjöberg, svéd)

 

1952. Két krajcár reménység (Renato Castellani, olasz), Othello (Orson Welles, marokkói)

1953. A félelem bére (Henri-George Clouzot, francia)

1955. Marty (Delbert Mann, amerikai)

1956. A csend világa (Jacques-Yves Cousteau, francia

1957. Barátságos rábeszélés (William Wyler, amerikai)

1958. Szállnak a darvak (Mihail Kalatozov, szovjet)

1959. Fekete Orfeusz (Marcel Camus, francia)

1960. Az édes élet (Federico Fellini, olasz)

1961. Viridiana (Luis Buñuel, spanyol), Ilyen hosszú távollét (Henri Colpi, francia)

1962. Az adott szó (Anselmo Duarte, brazil)

1963. A párduc (Luchino Visconti, olasz)

1964. Cherbourgi esernyők (Jacques Demy, francia)

1965. A csábítás trükkje (Richard Lester, angol)

1966. Egy férfi és egy nő (Claude Lelouch, francia), Hölgyek és urak (Pietro Germi, olasz)

1967. Nagyítás (Michelangelo Antonioni, olasz)

1968. A fesztivál félbeszakadt

1969. Ha (Lindsay Anderson, angol)

1970. M.A.S.H. (Robert Altman, amerikai)

1971. A közvetítő (Joseph Losey, angol)

1972. A munkásosztály a Paradicsomba megy (Elio Petri, olasz), A Mattei-ügy (Francesco Rosi, olasz)

1973. A Madárijesztő (Jerry Schatzberg, amerikai), A megvetés (Alan Bridges, angol)

1974. Magánbeszélgetés (Francis Ford Coppola, amerikai)

1975. Parázsló évek krónikája (Mohamed Lakhdar-Hamina, algériai)

1976. Taxisofőr (Martin Scorsese, amerikai)

1977. Apámuram (Paolo és Vittorio Taviani, olasz)

1978. A facipő fája (Ermanno Olmi, olasz)

1979. A bádogdob (Volker Schlöndorff, NSZK), Apokalipszis, most (F. F. Coppola, amerikai)

1980. Az árnyéklovas Kagemusha (Kuroszava Akira, japán), Mindhalálig zene (Bob Fosse, amerikai)

1981. A vasember (Andrzej Wajda, lengyel)

1982. Az út - Yol (Yilmaz Güney, török), Eltűntnek nyilvánítva (Constantin Costa-Gavras, amerikai)

1983. Narayama balladája (Imamura Shohei, japán)

1984. Paris, Texas (Wim Wenders, amerikai)

1985. A papa szolgálati útra ment (Emir Kusturica, jugoszláv)

1986. A misszió (Roland Joffe, amerikai)

1987. A Sátán napja alatt (Maurice Pialat, francia)

1988. Hódító Pelle (Bille August, dán)

1989. Szex, hazugság, videó (Steven Soderbergh, amerikai)

1990. Veszett a világ (David Lynch, amerikai)

1991. Hollywoodi lidércnyomás (Joel és Ethan Coen, amerikai)

1992. A legjobb szándékok (Bille August, dán, svéd)

1993. A zongoralecke (Jane Campion, új-zélandi, ausztrál, francia), Isten veled, ágyasom! (Csen Kai-ge, kínai)

1994. Ponyvaregény (Quentin Tarantino, amerikai)

1995. Underground (Emir Kusturica, „európai”)

1996. Titkok és hazugságok (Mike Leigh, angol)

1997. A cseresznye íze (Abbas Kiarostami, iráni), Angolna (Imamura Shohei, japán)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/08 24-25. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1556