KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/október
KRÓNIKA
• Lőrincz József: Dobrányi Géza (1921-1990)

• Lajta Gábor: Hús és geometria Peter Greenaway szerződése
• György Péter: A Kép és a Hírnév Derek Jarman és a Caravaggio-mítosz
• Kovács András Bálint: A történet nullfoka Távoli hangok, csendes életek
• Cserhalmi György: Barátom, Bódy Gábor
• Csaplár Vilmos: Az a halál nem is igazi halál
• Bársony Éva: Cellatörténetek Beszélgetés Makk Károllyal
• Szilágyi Ákos: Párhuzamos halálrajzok Paradzsanov és Tarkovszkij
KRITIKA
• Fáber András: A tragédia utóérzete Eszterkönyv
• Reményi József Tamás: Szovjet Atlantisz Zéró város; Szolgalélek
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: A tű
• Báron György: Szédülés
• Fáber András: Zenélő doboz
• Báron György: A háború áldozatai
• Létay Vera: A philadelphiai zsaru
• Tamás Amaryllis: Titkok háza
• Ardai Zoltán: Metamorfózis
• Szemadám György: Kedvencek temetője
• Kovács András Bálint: Lángoló Mississippi
ELLENFÉNY
• Dániel Ferenc: A láthatatlan film

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hófehér és Rózsapiros

Harmat György

A Grimm-mese nyomán készült filmben egy hercegi testvérpár (Michael és Andreas) száll szembe a gonosz hegyi szellemmel, aki megszállottan őrzi kincseit a tárna mélyén. Harcukban szerelmeik, Hófehér és Rózsapiros, segítik őket.

A fiatal főszereplők kedvesen jellegtelenek, mégis alkalmasak lennének arra, hogy érdeklődéssel figyeljük történetüket. Kényes dolog azonban a meséi hitelesség: létrehozására valószínűleg éppúgy nem megfelelő az a naturalista részletezés, amely e film sajátja, mint a teljesen elvont, élettelen stilizálás. Hiába a szép tájak szép fényképezése, a kellemes zene, az ügyes cselekményvezetés, ha az aprólékos ábrázolás nehézkességbe fullad. Ha a medvévé változott hercegről lerí, hogy medvebőrbe öltöztetett ember. Ha a küzdelem tétjét a hegyi szellemet alakító színész túlzó, „kulisszahasogató” játéka csökkenti.

Végül is végignézhető Hófehér és Rózsapiros históriája. Csak éppen a gyerekek átlagon felüli mesét érdemelnének végre, nem pedig éppen csak átlagosat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/04 42. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7493