KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/október
KRÓNIKA
• Lőrincz József: Dobrányi Géza (1921-1990)

• Lajta Gábor: Hús és geometria Peter Greenaway szerződése
• György Péter: A Kép és a Hírnév Derek Jarman és a Caravaggio-mítosz
• Kovács András Bálint: A történet nullfoka Távoli hangok, csendes életek
• Cserhalmi György: Barátom, Bódy Gábor
• Csaplár Vilmos: Az a halál nem is igazi halál
• Bársony Éva: Cellatörténetek Beszélgetés Makk Károllyal
• Szilágyi Ákos: Párhuzamos halálrajzok Paradzsanov és Tarkovszkij
KRITIKA
• Fáber András: A tragédia utóérzete Eszterkönyv
• Reményi József Tamás: Szovjet Atlantisz Zéró város; Szolgalélek
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: A tű
• Báron György: Szédülés
• Fáber András: Zenélő doboz
• Báron György: A háború áldozatai
• Létay Vera: A philadelphiai zsaru
• Tamás Amaryllis: Titkok háza
• Ardai Zoltán: Metamorfózis
• Szemadám György: Kedvencek temetője
• Kovács András Bálint: Lángoló Mississippi
ELLENFÉNY
• Dániel Ferenc: A láthatatlan film

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A végrehajtó

Sulykos Ilona

 

Ez a kanadai film két dolgot bizonyíthat be a nézőnek: 1. általános mondanivaló: a leghidegebb fejű ember érzelmei is befolyásolhatók, 2. speciálisabb: egy kapitalista állam végrehajtójának nemcsak az adósokkal, rosszindulatú munkatársaival, hanem saját lelkiismeretével is meg kell küzdenie.

A mondanivalót hordozó cselekmény pedig játszódik a nyugati társadalom business-szellemmel átszőtt hétköznapjainak világában. Maga a cselekmény azt mondja el – naivan, az emberi lélek bonyolultságát meghazudtolóan –, hogy miféle motiváló tényezők hatására hagy fel „szakmájával” a végrehajtó-berkekben „az év embere”-ként emlegetett John Collins. Nem lenne fair dolog kiragadni akár egyet is ezek közül a tényezők közül, olyan szépen illeszkednek súlyuknál és hatásuknál fogva lineáris sorrendbe.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/06 46. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7432