KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/október
KRÓNIKA
• Lőrincz József: Dobrányi Géza (1921-1990)

• Lajta Gábor: Hús és geometria Peter Greenaway szerződése
• György Péter: A Kép és a Hírnév Derek Jarman és a Caravaggio-mítosz
• Kovács András Bálint: A történet nullfoka Távoli hangok, csendes életek
• Cserhalmi György: Barátom, Bódy Gábor
• Csaplár Vilmos: Az a halál nem is igazi halál
• Bársony Éva: Cellatörténetek Beszélgetés Makk Károllyal
• Szilágyi Ákos: Párhuzamos halálrajzok Paradzsanov és Tarkovszkij
KRITIKA
• Fáber András: A tragédia utóérzete Eszterkönyv
• Reményi József Tamás: Szovjet Atlantisz Zéró város; Szolgalélek
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: A tű
• Báron György: Szédülés
• Fáber András: Zenélő doboz
• Báron György: A háború áldozatai
• Létay Vera: A philadelphiai zsaru
• Tamás Amaryllis: Titkok háza
• Ardai Zoltán: Metamorfózis
• Szemadám György: Kedvencek temetője
• Kovács András Bálint: Lángoló Mississippi
ELLENFÉNY
• Dániel Ferenc: A láthatatlan film

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Monty Python repülő CD-ROM-jai

N. N.

 

Talán kevesen tudják, hogy a szertelen Monty Python tagok, ezek az „örök gyerekek” számítógépes játékok készítésében is részt vettek – igaz, csak közvetve, az amerikai 7th level cégen keresztül. Az 1994 és ’97 között működő 7th level termékei voltaképp a multimédia programok és számítógépes játékok kereszteződései: látványos, interaktív show-műsorok, melyek a TV nézők helyett a monitorok előtt ülőket veszik célba, ugyanakkor számtalan játékelemet is tartalmaznak. A legsikerültebb játék az 1995-ös Monty Python and the Quest for the Holy Grail volt, amely viszonylag hűen követte a mintegy húsz évvel azelőtt készített Gyalog-galopp történetét: Arthur királyt és hű szolgáját irányítva kell végiggaloppoznunk Anglián, hogy csapatot toborozzunk magunk köré, és felkutassuk a Szent Grált. A játékban a film összes fontosabb jelenete visszatér: ha megállunk valamelyik helyszínen, akkor először rendszerint Terry Gilliam valamelyik őrült animációját láthatjuk, utána az adott jelenet hangulatát idéző játék következik. A pestises faluban mondjuk hullatetriszt játszhatunk, ahol sírgödröket kell megtöltenünk a mélybe zuhanó, különböző szögben meggörbült halottakkal; ezek közül jó néhány azonban még él, és megpróbál elmászni, úgyhogy ilyenkor egy baltával kell a túlvilágra segíteni őket. Rossznyavalya várában szüzek mezítelen hátsófelét paskolhatjuk, másutt boszorkányt égethetünk, megküzdhetünk a fekete lovaggal (a cél természetesen itt is a végtagok lemetélése), sőt, akár európai és afrikai töketlen fecskéket is „számszeríj-végre” kaphatunk.

A többi 7th level játék közül meg kell még említeni a Meaning of the Life-ot, amely az 1983-as Az élet értelme című film lapján készült, valamint a Monty Python’s Complete Waste of Time-ot, amely afféle virtuális show volt, telepakolva idétlen vicceket, animációikat, zenéket, hanghatásokat tartalmazó képernyővédőkkel: segítségével windows-unkat teljesen Monty Python ízűre formázhatjuk – egyszóval végképp megbolondíthatjuk.

 

 

Hasznos linkek:

 

www.7thlevel.com

http://www.montypython.net/

http://www.pythonet.org/


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/03 38. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3237