KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/augusztus
KRÓNIKA
• Kézdi-Kovács Zsolt: Marcorelles
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A hold igen kedvesen süt Cannes
• Kézdi-Kovács Zsolt: Film és szabadság A határok nélküli moziról
MAGYAR MŰHELY
• N. N.: Fénykép a tanítványoknak… Emlékek Balázs Béláról – részletek Tényi István filmjéből

• Bikácsy Gergely: Bíbor onánia Borowczyk Erkölcstelen meséiről
• Koltai Ágnes: Bizarr szentség Dušan Makavejevről
• Makavejev Dušan: Hogyan tiltották be a W. R., Az organizmus misztériuma című filmemet?
• N. N.: Dušan Makavejev filmjei
• Sneé Péter: Vastag hóréteg borít minket Budapesti beszélgetés Dušan Makavejevvel
• Takács Ferenc: Az élet ősze Monty Python avagy a hülyéskedés diadala
KRITIKA
• Dániel Ferenc: Cédával álmodni jó Könnyű vér
• Báron György: Rendőrgyilkosság A halál villamosa
LÁTTUK MÉG
• Kovács András Bálint: A tengeralattjáró
• Zalán Vince: A nagy kékség
• Koltai Ágnes: Bízzál bennem!
• Schubert Gusztáv: Babette lakomája
• Ardai Zoltán: És isten megteremté a nőt
• Tamás Amaryllis: Furfangos gályarabok
• Fáber András: Az operaház fantomja
• Szemadám György: Higgy neki, hisz zsaru

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szicíliai védelem

Peredi Ágnes

 

A film címe sakk-szakkifejezés, ám a mű megértése nem igényel különösebb sakktudást, csupán türelmet. Abból viszont talán egy kicsit többet az illendőnél. De ha ez megvan, sőt még egy csekélyke érdeklődés is a foszforüveg és a cseh kristályüveg közötti technológiai különbség iránt, akkor megismerkedhetünk egy műtárgylopás bonyolult történetével, hallhatunk megalapozott szakvéleményeket és megcsodálhatjuk a technika vívmányait a modern kriminológiában.

Akiből hiányzik a türelmes megbocsátás, annak számára a film kétségtelenül legnagyobb erénye Nagyezsda Pavlova tánca a Giselle című balettben, melyet a rendezői bőkezűség sokáig láttatni enged.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/07 40-41. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7035