KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/június
KRÓNIKA
• Balázs Béla: Greta Garbo
• N. N.: Hibaigazítás
• N. N.: Kedves Olvasónk!
MAGYAR MŰHELY
• Bikácsy Gergely: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Fehér György: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Grunwalsky Ferenc: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Koltai Lajos: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Monory M. András: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Szabó István: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• György Péter: Öntudat és lázálom A Munkás a magyar filmben

• Bikácsy Gergely: Idióták a családban Chaplin, Keaton, Tati
• Török Gábor: Csöndjátékok Samuel Beckett és a Film
• Szemadám György: Papírdémonok Japán animációs filmnapok
• Csantavéri Júlia: Archív tengervíz Új olasz filmekről
KRITIKA
• Schlett István: 150 vagy 250 golyó? Vérrel és kötéllel
LÁTTUK MÉG
• Báron György: A halálraítélt
• Tamás Amaryllis: A parafenomén
• Koltai Ágnes: A mélység titka
• Szemadám György: Nem vagyunk mi angyalok
• Barna Imre: Lambada, a tiltott tánc
• Székely Gabriella: Gyilkos lövés
• Tamás Amaryllis: A kis Afrodité
• Nóvé Béla: Kötéltánc
• Ardai Zoltán: A Vadnyugat fiai

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Francia filmhét

N. N.

 

A budapesti Francia Intézet és a Budapest Film filmforgalmazó vállalat közös rendezésében 1989. június 8. és 14. között francia filmhét volt a Kossuth moziban a francia forradalom 200. évfordulója tiszteletére. A nagyteremben a franciák által előzetesen megküldött, mintegy nyolcvan alkotást tartalmazó ajánló jegyzékből kiválasztott hat filmet játszották (Andrzej Wajda Danton, Ernst Lubitsch Madame Du Barry, Richard Pottier Carolina, kedves, Bruckberger páter és Philippe Agostini Karmeliták párbeszéde, Jean-Paul Rappeneau Egy válás viszontagságai, és Ettore Scola A postakocsi című művét), míg a kisteremben francia nyelvű vetítéseket tartottak (sajnos, csak itt volt látható Ariane Mnouchkine néhány éve nagy sikerrel játszott remekműve, az 1789 is). Az összeállítás tudatosan a forradalom hatásának komplexitását, magánéleti vonatkozásait, olykor egyenesen árnyoldalait helyezte előtérbe, ezáltal aktuális tanulságok végiggondolására késztetve a nézőket. Érdekes jelenség, hogy míg Franciaországban (és Nyugat-Európában) a nagy történelmi eseményeket ábrázoló filmek a magaskultúrából lassan kiszorulnak a tömegkultúrába, a kelet-európai szellemi önvizsgálatnak változatlanul fontos elemét alkotják.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/08 63-64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5461