KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/május
MAGYAR MŰHELY
• Tamás Amaryllis: Fehér mágia
• Bereményi Géza: A mítosz, amelyet megélsz Privát Magyarország
• Fáber András: Nagy családi vonatozás Da capo
• Báron György: A csehovi légpuska Céllövölde

• Tillmann József A.: Ikonoklasszikus elvetemültségek Képözön és kellékkollázs
FEDERICO FELLINI
• Balassa Péter: Az öreg filmdemokrata Fellini rajza

• Koltai Ágnes: Exodustól Exodusig Az izraeli film a nyolcvanas években
• Bikácsy Gergely: Fecskék a börtönben A francia film vásott kölykei
• Takács Ferenc: Háború és vége Vietnam értelme
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Az ötvenfontos részvény London

• Zalán Vince: Kinepolisok
LÁTTUK MÉG
• Bikácsy Gergely: A kötél
• Szemadám György: Kék bársony
• Koltai Ágnes: Cinema Paradisò
• Ardai Zoltán: Rózsák háborúja
• Báron György: Saigon
• Szemadám György: Az utolsó csepp
• Tamás Amaryllis: Az Aranyfiú
• Fáber András: Valami vadság
KRÓNIKA
• Fáber András: A holnap sztárjai Filmfesztivál Genfben

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Gyilkos iroda

Pápai Zsolt

Not Safe for Work – amerikai, 2014. Rendezte: Joe Johnston. Szereplők: Max Minghella, JJ Feild, Eloise Mumford. Forgalmazó: Universal. 72 perc.

A hazai dvd-kiadást titokzatos irányelvek szervezik: kortárs klasszikusok tömege marad ki a mozikból, illetve a dvd- és BluRay-piacról egyaránt, miközben másod- és harmadrangú produkciók sora kap bebocsáttatást. A Gyilkos iroda például ilyen film, fogyasztható, de fals thriller, amely nincs ugyan híján néhány izgalmasabb pillanatnak, végeredményben azonban éppen a feszültségkeltés frontján vall kudarcot, elsősorban azért, mert Joe Johnston rendező (Jumanji, Jurassic Park III, Amerika Kapitány) az információadagolásban elemi hibákat vét. Az expozícióban idegesen kapkod, mintha maga is elveszett volna a különböző nevek és ügyiratszámok szövevényében, a kifejtés során viszont lomha: vagy kiszámítható fordulatokkal operál, vagy pedig olyanokkal, amelyek alig következnek az előzményekből. A direktor a kíméletlen gyilkológéppel szűk helyre összezárt antagonista jól ismert meséjét mondja fel: a mészárlás terepe ezúttal egy irodaház-labirintus, ahol a gyógyszeripari lobbi leleplezésén éjszakai műszakban dolgozik néhány lézengő ügyvéd. A produkció extra tehertétele, hogy a főszereplővel nem könnyű azonosulni, az viszont a javára írandó, hogy a fehérgallérosok – akik közé az ügyvédek is beletartoznak – gusztustalanságai kendőzetlenül kerülnek bemutatásra.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11744