KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/március
• Schubert Gusztáv: Einstand
TELEVÍZÓ
• György Péter: Csoportkép zászlóval Televízió a politikában
• Lengyel László: Politika a televízióban
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: Irodalom

• György Péter: A lázadás esztétikája Kentaur
• Szilágyi Ákos: „Mint hulla a hulla!” Vázlat a szovjet nekrorealizmusról
• Zalán Vince: Hazugságok vására? Gyöngyök a mélyben
TÖMEGFILM
• Koltai Ágnes: „...a te országod”
• Lajta Gábor: Biff, boff, blöff! A Denevérember alakváltozásai
• Kemény György: Tisztelt Mr. Batman! Dizájn
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Befejezett jövő Meteo
• Fábián László: Van-e dokumentum, amikor nincs film? Málenkij robot; Te még élsz?
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Újérzéketlenség Kairó
LÁTTUK MÉG
• Kovács István: Vasárnapi tréfák
• Bikácsy Gergely: A film varázsa
• Lajta Gábor: Fekete eső
• Hegyi Gyula: A fehér szörny búvóhelye
• Fáber András: Erotikus fantázia
• Létay Vera: A Sárkány éve
• Tamás Amaryllis: Dolgozó lány
• Székely Gabriella: Őrület
• Bikácsy Gergely: Hibiszkuszháza
KRÓNIKA
• Szemadám György: Csutoros Sándor emlékére...

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hajmeresztő hajnövesztő

Gáti Péter

 

Főúr, tűnés! és Holnemvolt című, nálunk is bemutatott filmjei egyértelműen bizonyították, hogy Ladislav Smoljak rendező a szatirikus vígjátékok készítésének minden mesterfogását kitűnően ismeri. A Hajmeresztő hajnövesztő című krimiparódiájában mégsem elégedett meg csupán a jól bevált ötletek, fordulatok biztos sikerrel kecsegtető ismételgetésével, régi humorpatronjainak egyszerű utántöltésével. Ábrázolásmódja a részletek, az apró megfigyelések humorforgácsainak összeillesztésétől új árnyalatokkal gazdagodik. A múlt századi, monarchiabeli Prágában egy hihetetlen, zavaros és pitiáner ügyben vizslató felügyelő és segédje kalandjai kapcsán illúziókeltően idéződik fel a k. u. k. világ sajátos légköre, rajzolódik ki egy – ©vejk történeteiből is jól ismert és nevetségessé tett – gondolkodásmód minden jellegzetessége. Smoljak alkotására érezhetően termékenyítően hatott Haąek és Čapek munkássága. Nekik is köszönhető, hogy ismét filozofikus humorú csehszlovák filmvígjáték-szatíra született.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5887