KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1989/május
• Kovács István: Shakespeare-i kamera A hetvenes évek lengyel történelmi filmjeről
• Gazdag Gyula: Félek Ewald Schormról
• Tamás Gáspár Miklós: Bukarest, 1942 Bevezető egy filmsorozathoz
• Székely Gabriella: Megbűnhődtük-e már a jövőt? Kerekasztal-beszélgetés a történelmi dokumentumfilmekről
• Schlett István: És mégis – a szociáldemokrácia? Komor ég alatt
• Mohay Tamás: A „gyűjtő” Balladák filmje
• Horgas Béla: Ki húzza a rövidebbet? Lenullázott légió
• Reményi József Tamás: A szánalom horrorja Mielőtt befejezi röptét a denevér
• György Péter: Német hétköznapok A bádogdob
• Fáber András: Lényünk gólem-arca Mai gondolatok egy régi filmről
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: A bűn szépsége
• Bikácsy Gergely: Angyalpor
• Schubert Gusztáv: Az eastwicki boszorkányok
• Nagy Zsolt: Az embervadász
• Nóvé Béla: Törvényszéki héják
• Szemadám György: Barabás
• Zsenits Györgyi: Vili, a veréb
• Marton László Távolodó: A fehér sárkány
POSTA
• Fenyvesi Róbert: Diszkrét észrevétel
• N. N.: Válasz

             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Rosszbarátok

Alföldi Nóra

Big Nothing – amerikai–kanadai, 2006, Rendezte: Jean-Baptiste Andrea. Szereplők: David Schwimmer, Simon Pegg, Alice Eve. Forgalmazó: Forum Home Entertainment. 86 perc.

 

Úgy tűnik, hogy a rőt hajú Simon Pegg (Haláli hullák hajnala, Vaskabátok) jelenléte egy filmben mára speciális minőséget garantál. A szinte minden műfajra kiterjedő kreditképessége szeretetreméltóan kisstílű karakterében, valamint zsánerközi humorfutár mivoltában keresendő. Pegg lassan, de biztosan népszerű importcikké avanzsál – így viszi el a hátán ezt a kanadai–angol koprodukcióban készült fekete komédiát.

Charlie, a jobb napokat látott író és Gus lúzerként tengeti napjait a helyi telefonos ügyfélszolgálat-centerben, és feszültség levezetésként trágár beszólásokkal zrikálja a segítségre szoruló klienseket. Amikor egy baki miatt elveszítik állásukat, Gus előáll a nagy ötlettel: úgy szerezzenek pénzt, hogy zsarolják meg kisvárosuk pornófüggő plébánosát. Az ártalmatlannak tűnő csíny perceken belül egy, a Coen fivéreket idéző, abszurd és felfejthetetlen bűntény-láncolatot generál, melyben a fordulatok, a hamis identitások és a véletlenek száma nagyjából megegyezik a jelenetek számával. A vizuálisan kissé steril filmben a feszültséget a tempó diktálja, a cselekmény fonákságainak frusztráló hatását pedig pajkos kikacsintások oldják (a klasszikus A Thomas Crown-affértól kezdve a Mementóval bezárólag), melyek üdén átszínezik az itt-ott neo-noirba hajló, kellemes szituációs komédia hangulatát.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/01 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9219