KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1989/május
• Kovács István: Shakespeare-i kamera A hetvenes évek lengyel történelmi filmjeről
• Gazdag Gyula: Félek Ewald Schormról
• Tamás Gáspár Miklós: Bukarest, 1942 Bevezető egy filmsorozathoz
• Székely Gabriella: Megbűnhődtük-e már a jövőt? Kerekasztal-beszélgetés a történelmi dokumentumfilmekről
• Schlett István: És mégis – a szociáldemokrácia? Komor ég alatt
• Mohay Tamás: A „gyűjtő” Balladák filmje
• Horgas Béla: Ki húzza a rövidebbet? Lenullázott légió
• Reményi József Tamás: A szánalom horrorja Mielőtt befejezi röptét a denevér
• György Péter: Német hétköznapok A bádogdob
• Fáber András: Lényünk gólem-arca Mai gondolatok egy régi filmről
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: A bűn szépsége
• Bikácsy Gergely: Angyalpor
• Schubert Gusztáv: Az eastwicki boszorkányok
• Nagy Zsolt: Az embervadász
• Nóvé Béla: Törvényszéki héják
• Szemadám György: Barabás
• Zsenits Györgyi: Vili, a veréb
• Marton László Távolodó: A fehér sárkány
POSTA
• Fenyvesi Róbert: Diszkrét észrevétel
• N. N.: Válasz

             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Retrospektív

Dor

Kiss Sándor

RÉSZLET–

 

A Munka című lap megjelenésével Kassák igyekezett tehetséges fiataloknak lehetőséget adni. Így jelentek meg egész széles skálán írások, versek, rajzok. Az ezidőtájt pusztító gazdasági válság a művészek életében is nagymértékben éreztette hatását. Még a legkiválóbbak is küzdöttek a puszta megélhetésért. Bajor Gizi műterem-látogatással egybekötött akciókat szervezett, ahová pénzes embereket hívott meg, hogy valamelyest enyhítsen szűkös helyzetükön. Fokozott mértékben állt ez a névtelenekre és még jobban a fiatalokra. Az, hogy Kassák felkarolta őket, anyagilag ugyan nagyon keveset jelentett, de máshonnan segítséget nem remélhettek.

Trauner Sándor, aki Dor néven a Munka című folyóiratban több rajzot helyezett el, ezek közé tartozott.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/03 33. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=436