KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/augusztus
• Székely Gabriella: Az arany ára Beszélgetés Bereményi Gézával
• Koltai Tamás: Házasság magyar módra A menyasszony gyönyörű volt
• Koltai Ágnes: Hallgat a mély A Balázs Béla Stúdióról
• Forgách Péter: Epizódok M. F. tanár úr életéből Részletek Forgách Péter Mérei ferenc-portréfilmjéből
• Böszörményi Géza: Rémálom és valóság Woody Allen stílusában
• Kovács István: Eltékozolt történelem Beszélgetés Janusz Zaorskival
• Zaorski Janusz: Eltékozolt történelem Beszélgetés Janusz Zaorskival
A FILMVILÁG MOZIJA
• Bikácsy Gergely: A halál munkában Mentse, aki tudja (az életét)

• Klaniczay Gábor: David Bowie a filmvásznon
LÁTTUK MÉG
• Szemadám György: Madárka
• Nagy Zsolt: Szökevényvonat
• Gáti Péter: Az ördög jobb és bal keze
• Báron György: Váratlan szerelem
• Schreiber László: Hajsza szárazon és vizen
• Kabai József: Az aranylánc

• Révész László: Videoművészet – a videotechnika csukamájolaja

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A Hótündér

Schubert Gusztáv

E film alkotói egyenrangú partnernek tekintik hat-nyolc éves nézőiket, nem gügyögnek nekik, vélt igazságaikat sem próbálják beléjük diktálni, ahhoz azonban nem elég felszabadultak, hogy együtt tudjanak játszani velük. Halaszthatatlan mondandó és kellő művészi találékonyság híján képtelenek a szerelem tüzétől megigézett hótündér meséjét – stílusosan szólva – élménnyé varázsolni. A végletekig egyszerűsített cselekménynek nincs önmagában megálló jelentése (mindössze annyit mond: „a szerelem minden akadályt legyőz”). A színészi játék viszont erőtlenebb annál, semhogy értelmezze, tartalommal telítse a történetet. A film kudarca azt bizonyítja, hogy régi szemlélet „javított kiadása” a gyermekeknek szánt művek esetében is a konzerválás és nem a megújulás eszköze.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/03 51. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7165