KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/augusztus
• Székely Gabriella: Az arany ára Beszélgetés Bereményi Gézával
• Koltai Tamás: Házasság magyar módra A menyasszony gyönyörű volt
• Koltai Ágnes: Hallgat a mély A Balázs Béla Stúdióról
• Forgách Péter: Epizódok M. F. tanár úr életéből Részletek Forgách Péter Mérei ferenc-portréfilmjéből
• Böszörményi Géza: Rémálom és valóság Woody Allen stílusában
• Kovács István: Eltékozolt történelem Beszélgetés Janusz Zaorskival
• Zaorski Janusz: Eltékozolt történelem Beszélgetés Janusz Zaorskival
A FILMVILÁG MOZIJA
• Bikácsy Gergely: A halál munkában Mentse, aki tudja (az életét)

• Klaniczay Gábor: David Bowie a filmvásznon
LÁTTUK MÉG
• Szemadám György: Madárka
• Nagy Zsolt: Szökevényvonat
• Gáti Péter: Az ördög jobb és bal keze
• Báron György: Váratlan szerelem
• Schreiber László: Hajsza szárazon és vizen
• Kabai József: Az aranylánc

• Révész László: Videoművészet – a videotechnika csukamájolaja

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Lockout – A titok nyitja

Géczi Zoltán

Lockout – francia, 2011. Rendezte: James Mather, Stephen St. Leger. Szereplők: Guy Pearce, Maggia Grace, Peter Stormare. Forgalmazó: MediaPro. 91 perc.

Luc Besson szemérmetlenül újrahasznosította a Menekülés New Yorkból alapkonfliktusát, hozzácsapott egy derekas adag, klasszikus kultfilmekből elcsent jelenetet, szerződtetett egy eszményi főszereplőt (Guy Pearce), majd dolgát bevégezve elengedte a produkciót. Korai volt hátradőlni, mert a feltétlen bizalommal felruházott, a hollywoodi profik ligájába átigazolni kívánó James Mather–Stephen St. Leger rendezőpáros sajnálatos módon nem tudott felnőni az egyébiránt szörnyen szórakoztató és élvezetes feladathoz. A Lockout – A titok nyitja az explicit lenyúlások mellett is könnyen lehetett volna egy laza és menő, politikailag abszolút inkorrekt darab, a nyolcvanas évek akciófilmjeinek elbájolóan erőszakos parafrázisa, de a szerkezeti problémákkal küszködő forgatókönyv, a szörnyen gyatra vágás és a markáns rendezői koncepció hiánya miatt csak egy gyenge produkcióra futotta. Guy Pearce abszurd módon flegma badass-karaktere megpróbálja egybetartani a cselekményt, de a válogatott rosszarcokból álló ellenlábasok siralmasan unalmas figurák, a női főszereplő minden karizmát nélkülözően átlagos figura, a 95 perces játékidőt pedig nem tudták kellően izgalmas fordulatokkal tagolni az írók.

Simán összejöhetett volna egy nagyon szerethető film, ha a producer keményebb kézzel és élénkebb figyelemmel igazgatta volna a munkát, így azonban csak annyit lehet bizton megállapítani, hogy a Lockout kudarca az érthetetlenül nagyvonalú és oktalanul magabiztos Luc Besson kudarca, amit csakis Guy Pearce vagánysága emel ki az érdektelen filmek sorából.

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/10 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11276