KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/július
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• György Péter: Az erőszak mint stílus Izommozi
• Király Jenő: A borzalom esztétikája Izommozi
• Schubert Gusztáv: A leskelődő barbár Izommozi

• Barabás Klára: „A drog helyére beült a Szentlélek” Beszélgetés Xantus Jánossal
• Pajor Tamás: Rocktérítő
• Ardai Zoltán: A kultúrház romjain Úgy érezte, szabadon él
• Kovács András Bálint: Filmmágia A kommunikáció mítosza Bódy Gábor művészetében
• Zalán Vince: Kettős portré Bódy Gábor forgatókönyveiről
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Könnyű-e szabadabbnak lenni? Baku
• Zsugán István: Új hús? Sanremo
• Fáber András: Tűz és víz Isztambul
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: Szárnyas fejvadász
• Hegyi Gyula: K. u. K. szökevények
• Tamás Amaryllis: A bosszú színe
• Szemadám György: A halálraítéltek utcája
• Báron György: Nagy zűr Kis Kínában
• Torma Tamás: A három amigo
• Vida János: Rövidzárlat
• Tamás Amaryllis: A tizenötéves kapitány
KÖNYV
• Báron György: Alapfok

• Lázár István: Kollányi bárkái
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: Georges Franju

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Gyermekkorunk tangója

Farkas Ágnes

 

Előérzetünk most csal. Nem háborús gyerekkort ábrázol a film. Szinte nem is esik szó a háborúról, pedig az események az első békeévekben játszódnak egy örmény városkában.

Főszereplő: egy család. Mindenekelőtt az összetartásáért makacsul küzdő, szívós, rafinált anya és gyerekei, a színészetért rajongó fiú, az orvosnak készülő lány és a pilótaéletről ábrándozó kamasz. A családhoz tartozik még az önmagát elszánt következetességgel otthontalanságra ítélő, a méltatlankodó patriarcha szerepében tetszelgő, ám szeretetre gyermekien éhes apa és szeretője, a feleség legjobb barátnője.

A család kalandjait líraian groteszk, megkapó pasztell árnyalat színezi a helyi idő szerinti gyerek-prizmán, illetve az emlékezés sajátos szűrőjén keresztül. Kedves humorú, egyéni hangulatú film született.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/05 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5293