KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/május
• Márton László: Az együttérzés díszletei Berlin, Alexanderplatz
• Györffy Miklós: Forgatókönyvírók részvénytársasága beszélgetés Michael Töteberggel
• Papp Zsolt: A szubjektív tényező Helke Sander és a nyugatnémet ’68
• N. N.: NSzK filmhét
• Zalán Vince: Péter és Pál Törvénysértés nélkül
• Schubert Gusztáv: A vaskorszak végén Szorításban
• Koltai Ágnes: Görbe folyosók Kiáltás és kiáltás
• Ardai Zoltán: A macska nyolc éve A „csehszlovák új filmről”
FESZTIVÁL
• Fáber András: Mit hoz a szél? Nantes
• Székely Gabriella: Kairó kék bársonya Kairó

• Barna Imre: Nulla rosa est A rózsa neve
• Kovács István: Maradandóság és mulandóság Beszélgetés Andrzej Wajdával
LÁTTUK MÉG
• Faragó Vilmos: Küldetés Evianba
• Nóvé Béla: Zeneszalon
• Báron György: A halálosztó
• Gáti Péter: Más, mint a többi
• Vida János Kvintus: A pokol katonái
• Bikácsy Gergely: A zsaru és a szex
• Biczó Dezső: Califar malma
• Tamás Amaryllis: Ez is elmúlik egyszer
KÖNYV
• Zalán Vince: Mécsláng

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Férfiak nélkül

Bognár Éva

 

Vigyázni kell a férfiakkal! Érzékeny népség, nyafogósak, hamar felfortyanók, de szerencsére könnyen átverhetők is, legalábbis ez derül ki a Mircea Moldovan rendezte román filmből. Kellemesen habkönnyű termelési vígjátékot láthatunk, a faluból elszerződött férfi munkaerő visszahódításáról. A rendező megpróbálja „eladni” a témát, feldobni egy kis folklórral, szerelmi háromszöggel, népmesei figurákkal, és ez az egyveleg valóban elviselhetővé teszi a filmet.

A főszerep Varvaráé, a „férfilelkű” téesz elnöknőé, akinek csavaros női esze és hatalmas szája van, s ezek segítségével csalogatja vissza a férfiakat, ráadásul a téesz ügyeit is rendbehozza. A közélettel párhuzamosan a magánéletben is folyik a harc a férfiakért. Éles párharcot vív a jóképű, okos mérnökért a szép piroskabátos görög lány és a száraz, csúnyuska vénlány tanárnő. A viadalból a tanárnő kerül ki győztesen, mert – mint megtudjuk –, nem elég, ha valaki szép, okos, piros kabátos, és filmet csinál, ha nem tud főzni a szerencsétlen.

A film végére, az „állandó káderfluktuáció” miatt pártában maradt eladónő is megszerzi magának a technikus fiút, és minden jó és szép. A történet véget ért.

Ha a néző hajlik rá, hogy tanmesébe ágyazott gazdaságpolitikai propagandafilmhez váltson jegyet a moziban, egészen kellemesen szórakozhat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/01 40. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8021