KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/szeptember
• N. N.: Körkérdés Film és képzőművészet
• N. N.: Film és képzőművészet
• György Péter: A klasszikus avantgardtól a videóig
• Gerő György: Film
• Kovács András Bálint: Alkalmi dialógus a kép-telen filmről
• Lajta Gábor: Alkalmi dialógus a kép-telen filmről
• Peternák Miklós: A vetített pék
• Szemadám György: Hüpnosz avagy a mértéktelenség csábítása
• Lajta Gábor: Francis Bacon és a tértől sebzett test
• Beke László: Film Möbius-szalagra Erdély Miklós munkásságáról
• Antal István: A film és képzőművészt kapcsolatáról Beszélgetés Erdély Miklóssal
• Révész László: Műfény paletta
• Forgács Éva: Kamera és képkeret Beszélgetés operatőrökkel
• N. N.: A film és képzőművészet kapcsolatáról a Filmvilágban

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Eladó

Tamás Amaryllis

 

Az Eladó talányos mai kalandfilm – az árulásról, a szenvedésről és a szeretetről. Egy nő (futóatléta) és egy férfi (magándetektív) tévelygése a labilis, szabályok nélküli világban, az emberi kapcsolatok „sűrűjében”. Egy esztendőkig tartó szökés és annak állomásait egy hónapon keresztül követő utazás filmje, Boulogne sur Mertől New Yorkig. Egy egymás számára ismeretlen, „különös pár” vándorútja egymás felé az érzelmek, a cselekedetek kiismerhetetlennek tűnő labirintusában – az első szerelem elárultatásától, az illúziókkal való leszámolásig; a véglény-létezéstől az újraszületésig. A francia nő és az olasz férfi szokatlan lendülettel előadott, kegyetlen története oly merészen szól magányról, szabadságról, vágyról, szerelemről, a személyiség vad, önromboló erejéről, hogy bár magával ragad, végig a szakadék szélén egyensúlyoz.

„France Robert én vagyok.” – jelenti ki, Flaubert nyomán szabadon, a megszokott hétköznapi hazugságok szövevényes hálójából szökni kívánó „gazella” futását követő magánnyomozó. Laetitia Masson második filmje Franciaországban legalább akkora meghökkent csodálatot váltott ki, mint annak idején a Bovaryné. Szabálytalan remekmű az Eladó is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3964