KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/augusztus
• Zsugán István: Jelentés egy utóvédharcról Beszélgetés Kovács Andrással
• Bruszt László: Lábbal szavazni Két filmszociográfiáról
• Mész András: 17 – Tizenhét Részletek egy dokumentumfilmből
• Reményi József Tamás: Egy ország sebei Kiküldött munkatársunk beszámolója Tbilisziből
• Székely Gabriella: A vörös kakasok unokái Budapesti beszélgetés Juris Podnieksszel
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A nehéz fiúk is táncolnak Cannes
• Bikácsy Gergely: Találkozás dühös angolokkal Párizs

• Schubert Gusztáv: Kelet-európai változat Moziklip
• Nagy Zsolt: Az erőszak apoteózisa Őrült (Mad) Max
• Szilágyi Ákos: Ez a világ csak egy ablak paradzsanov filmornamentikája
• Katanjan Vaszilij Vasziljevics: Paradzsanov-legendák
• Szilágyi Ákos: Paradzsanov-legendák
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Pat Garrett és Billy, a Kölyök
• Ardai Zoltán: Krokodil Dundee
• Nagy Zsolt: Asterix és Kleopátra
• Tamás Amaryllis: Egy nő vagy kettő
• Gáti Péter: Víz és szappan
• Schreiber László: Vetélytársnők
• Kabai József: A cápaetető
• Vida János Kvintus: Árulás és megtorlás
VIDEÓ
• Kovács András Bálint: A videó mint alternatíva Angol estek a Műcsarnokban
KÖNYV
• N. N.: Francia film-panoráma
KRÓNIKA
• N. N.: Jugoszláv filmhét
• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Péntek esti gáz

Mátyás Péter

 

A főhős, Craig egykor oroszlánrészt vállalt régi riválisának, Deebonak börtönbe juttatásában. Deebo most megszökik, elindul bosszút állni és visszaszerezni megtépázott hírnevét. A menekülésre kényszerülő Craig (Ice Cube) elhagyja otthonát és titokban a csendes külvárosban élő, jómódú nagybácsijához költözik. Rövidesen kiderül, hogy a kertvárosi idill csak látszólagos, abnormális figurák és abszurd helyzetek sorjáznak, alaposan felforgatva a békés hétköznapok egyhangúságát. A vígjátéki szituáció, a szegényebb rokon rácsodálkozása a gazdagok világára, szembesülése őrült szokásaikkal ismerősnek tűnhet. Az alkotók azonban vélhetően nem látták Tati klasszikusát: a Nagybácsim gyilkos iróniája helyett ők inkább a rossz emlékű Keresd a nőt! humortalanságát ötvözik a Kaliforniai lakosztály szappanoperájának stílusával. A színészek agyonbeszélik a filmet, bohóckodásaik fárasztóak és idegesítőek. Motivációk hiányában a karakterek felszínesen megrajzoltak és sablonosak. Fél óránként egy-egy beszólás nem képes feloldani a nézőtéren elhatalmasodó unalmat és érdektelenséget. Az előrelátott fordulatok miatt, az ötletek és jellemábrázolás hiányában a humor a jópofizásba, kínosabb esetekben a vulgaritásba csap át. A nevetés egyik forrása egy kutya ürülékétől büdös sintér. Mások alhasi görcsökben fetrengenek a legközelebbi mosdót keresve, mígnem a bűz már nemcsak a szereplők orrát facsarja.

A könnyűzene hírességeinek filmes próbálkozásai gyakran kudarcba fulladnak. Elvis Presley vagy Madonna színészként megbuktak. A népszerű rap sztár, Ice Cube most íróként és producerként is követi őket. Reppelni a nagymamám is tudna – mondta Chris Farlowe, az ismert énekes. Úgy látszik, a filmkészítés nehezebb feladat, több kell hozzá, mint két hónap a zenei általánosban.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/07 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3004