KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/augusztus
• Zsugán István: Jelentés egy utóvédharcról Beszélgetés Kovács Andrással
• Bruszt László: Lábbal szavazni Két filmszociográfiáról
• Mész András: 17 – Tizenhét Részletek egy dokumentumfilmből
• Reményi József Tamás: Egy ország sebei Kiküldött munkatársunk beszámolója Tbilisziből
• Székely Gabriella: A vörös kakasok unokái Budapesti beszélgetés Juris Podnieksszel
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A nehéz fiúk is táncolnak Cannes
• Bikácsy Gergely: Találkozás dühös angolokkal Párizs

• Schubert Gusztáv: Kelet-európai változat Moziklip
• Nagy Zsolt: Az erőszak apoteózisa Őrült (Mad) Max
• Szilágyi Ákos: Ez a világ csak egy ablak paradzsanov filmornamentikája
• Katanjan Vaszilij Vasziljevics: Paradzsanov-legendák
• Szilágyi Ákos: Paradzsanov-legendák
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Pat Garrett és Billy, a Kölyök
• Ardai Zoltán: Krokodil Dundee
• Nagy Zsolt: Asterix és Kleopátra
• Tamás Amaryllis: Egy nő vagy kettő
• Gáti Péter: Víz és szappan
• Schreiber László: Vetélytársnők
• Kabai József: A cápaetető
• Vida János Kvintus: Árulás és megtorlás
VIDEÓ
• Kovács András Bálint: A videó mint alternatíva Angol estek a Műcsarnokban
KÖNYV
• N. N.: Francia film-panoráma
KRÓNIKA
• N. N.: Jugoszláv filmhét
• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Újabb nagy alakja távozott a hetvenes évek hollywoodi nemzedékének: december 20-án Parkinson-kór következtében elhunyt George Roy Hill. A televíziós drámákkal induló rendező hírnevét elsősorban Robert Redford-trilógiájának, a Butch Cassidy és Sundance Kölyök keserédes westernjének, a több Oscar-díjjal jutalmazott A nagy balhénak, valamint a saját vadászpilóta-múltjából táplálkozó Nagy Waldo Peppernek köszönhette. Azt azonban kevesen tudják, hogy legalább ilyen figyelemreméltó teljesítményt nyújtott a kortárs amerikai irodalom filmadaptációit illetően: Tennesse Williams, Lillian Hellman és John Irving egy-egy művének feldolgozása mellett nevéhez füzödik a mindmáig egyetlen színvonalas Vonnegut-adaptáció, az Ötös számú vágóhíd. Hill utolsó filmje az 1988-ban készült Fura farm, Chevy Chase tanyasi vígjátéka.

 

*

 

A Keresztapa visszatér. A Paramount megvásárolta Mario Puzo örököseitől a regényíró jegyzetei nyomán megírandó negyedik kötet megfilmesítésének jogát. Francis Ford Coppola egyelőre nem csatlakozott a tervhez.

 

*

 

Eric Rohmer új zsánerrel jelentkezik, tavasszal egy kémfilm forgatásába kezd. A harmincas évek Párizsában, a második világháború előestéjén játszódó Tripla ügynök, Rohmer kisköltségvetésű társalgási komédiáihoz képest 4 millió eurós büdzséjével valóságos szuperprodukciónak ígérkezik.

 

*

 

Nicole Kidman énekesi, táncosnői debütje a Moulin Rouge-ban a jelek szerint nem egyéjszakás kaland volt. 2003-ban két hajdani musical siker főszerepét is újrajátssza majd, a Kabaréban Liza Minelli, a Guys and Dollsban pedig Jean Simmons örökébe lép.

 

*

 

Ridley Scott, Paul Verhoeven és Steven Spielberg után John Woo is szerencsét próbál Philip K. Dick egyik művével. A Paycheck a szerző 1953-as novellájából készül: Matt Damon által alakított hőse emlékezetkiesésben szenvedő férfi, aki néhány hétköznapi tárgyból kénytelen rekonstruálni elmúlt két esztendejét. Woo másik filmterve, a XIX. századi nagy vasútépítés idején játszódó Land of Destiny (főszerepben a rendező két kedvencével, Nicholas Cage-gel és Chow Yun-fattal), előreláthatóan csak nyáron kezd forogni.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2062