KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/július
• Ágh Attila: Ó, azok a negyvenes évek... Pócspetri
• Bikácsy Gergely: „Az emlékezet tartóssága” Ember Judit Judit portréjához
• Dániel Ferenc: Négyezer éves baracklekvár Szirtes András filmjeiről
• Bereményi Géza: Eldorádó Részletek egy készülő film forgatókönyvéből
• Parcz Ferenc: Filmvirág Az ezeregyéjszaka virága
• Jancsó Miklós: Római emlék
• Balassa Péter: Behajózás Opera szigetére
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Bronzautóbusz Miskolc
• Ardai Zoltán: Mi legyen a mesében? Kőszeg
• Fáber András: Mi ment meg? Isztambul
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: A zsaru szava
• Nagy Zsolt: Az ifjú Frankenstein
• Ardai Zoltán: Az ünnepség
• Hegyi Gyula: Country Texasban
• Havas Fanny: Trükkös halál
• Havas Fanny: A kis vonatrablás
• Tamás Amaryllis: Tex és a Mélység Ura
• Faragó Zsuzsa: A 222-es járat
• Mészáros F. István: De fiatalok voltunk!
• Kabai József: Miért kell szárny az embernek?
KÖNYV
• Klaniczay Gábor: Bódy életmű-katalógus
TELEVÍZÓ
• Lajta Gábor: Martyntól a vidám Bauhausig Kismányoky Károly filmjeiről
KRÓNIKA
• N. N.: Norman McLaren (1914–1987)

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A specialista

Bíró Péter

A Stallone-életmű egyike azon szomorú életműveknek, amelyek nem épülnek, gazdagodnak az idővel, hanem csupán terebélyesednek. Pedig ő is új utakat keres, ebben a filmben például a tőle megszokott, gyakorlatilag beszédképtelen, döbbenetes fizikai képességekkel megáldott, az úgymond jó ügy érdekében szívesen, nagy kedvvel gyilkoló, imbecillis rendőr vagy katona figurájával való szákításig is eljut. Leszámítva egyetlen végignézhető művét, a Rocky I.-et és annak nézhetetlenné butuló folytatásait, valamint leírhatatlan vígjátéki próbálkozását, mindig is makacsul ragaszkodott a kétkezi emberölés motívumához. Ezúttal a gyilkolásnak az előzőekhez képest már-már intellektuális módját választja: egy olyan tűzszerész specialistát alakít, aki zseniális bombáival még a legyet is röptében… Apropó! Nem emlékszem rá, hogy valaha is előfordult volna vele a filmvásznon, de most szeretkezik (Sharon Stone-nal nem nagy vicc), és bár az egész egy body building bemutatóra emlékeztet leginkább, nem lehet nem észrevenni, hogy a halál, a gyilkolás mellé új elemként belépett a szex is.

Mi jöhet még? Az örök rivális, Arnold Schwarzenegger legújabb filmjében (a Juniort hamarosan nálunk is vetítik) kismama szerepben tűnik föl. Stallone talán már várja a hármasikreket.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/01 63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=88