KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/július
• Ágh Attila: Ó, azok a negyvenes évek... Pócspetri
• Bikácsy Gergely: „Az emlékezet tartóssága” Ember Judit Judit portréjához
• Dániel Ferenc: Négyezer éves baracklekvár Szirtes András filmjeiről
• Bereményi Géza: Eldorádó Részletek egy készülő film forgatókönyvéből
• Parcz Ferenc: Filmvirág Az ezeregyéjszaka virága
• Jancsó Miklós: Római emlék
• Balassa Péter: Behajózás Opera szigetére
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Bronzautóbusz Miskolc
• Ardai Zoltán: Mi legyen a mesében? Kőszeg
• Fáber András: Mi ment meg? Isztambul
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: A zsaru szava
• Nagy Zsolt: Az ifjú Frankenstein
• Ardai Zoltán: Az ünnepség
• Hegyi Gyula: Country Texasban
• Havas Fanny: Trükkös halál
• Havas Fanny: A kis vonatrablás
• Tamás Amaryllis: Tex és a Mélység Ura
• Faragó Zsuzsa: A 222-es járat
• Mészáros F. István: De fiatalok voltunk!
• Kabai József: Miért kell szárny az embernek?
KÖNYV
• Klaniczay Gábor: Bódy életmű-katalógus
TELEVÍZÓ
• Lajta Gábor: Martyntól a vidám Bauhausig Kismányoky Károly filmjeiről
KRÓNIKA
• N. N.: Norman McLaren (1914–1987)

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Aki Kaurismäki leforgatta új filmjét. A Vagabund hőse egy amnéziás férfi (Markku Pertola), aki helsinki utcáin bolyongva keresi elveszett énjét. Az amnézia a kliprendezéseivel elhíresült, ám a Human Nature-rel kevésbé sikeres Michel Gondryt is megihlette. A Zavartalan napsütésben egy folyton civakodó ifjú pár boldogságát hozza el a tökéletes feledés.

 

*

 

John Waters a francia filmek szexuális forradalmától várja a hollywoodi prüdéria bukását. „Az Intimitás és a Nővérem (a pornográf jeleneteket mindig is bátran használó Catherine Breillat új rendezése – a szerk.) bemutatója azt a reményt ébreszti bennem, hogy hamarosan az amerikai filmekben is kendőzetlenül lehet majd megmutatni a testi szerelmet.”

 

*

 

A Ponyvaregény után újra együtt John Travolta és Samuel L. Jackson. A Bázis, John McTiernan filmje egy katonai kiképzőtáborban játszódik Panamában, ahol egy hírhedt kiképzőtiszt és néhány kadétja eltűnési ügyében nyomozó szövetségi ügynök rejtélyes összeesküvés nyomaira bukkan.

 

*

 

Abbas Kiarostami legfrissebb munkája, a Tíz az ugandai AIDS-fertőzöttekről szóló ABC Afrika után ismét digitális videokamerával készült. A dokumentumfilm mindössze tíz beállításból áll; főhőse öt iráni asszony, akik magánéleti problémáikról, szerelmi életükről vallanak a rendezőnek.

 

*

 

Az amerikai ellenkultúra hírhedt rendezője, Kenneth Anger a Lázadó Lucifer (1980) óta nem rendezett filmet. Most újra kamera mögé áll: A gnosztikus tömeg egy XX. század elején működő okkult társaság történetét viszi vászonra. Anger a főszerepekre Vincent Gallót és Chloé Sevignyt kérte föl.

 

*

 

South Park gyászol. Kenny, az örök bűnbak nincs többé. Hiába halt minden részben keserves kínhalált, hiába szabdalták darabokra, robbant fel, vérzett el, zuhant rá a MIR űrállomás, meg sem kottyant neki, nyolcvan epizódon át újra meg újra visszatért. Épp csak kegyetlen animátoraitól nem menekülhetett. Az új sorozatban egy szöszi fiúcska lesz majd a gonosz south park-i kölykök állandó céltáblája.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2564