KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/február
• Sára Sándor: „Sír az út előttem...” Részletek egy filmeposzból
• Schubert Gusztáv: Mi, verebek? Az objektív személyessége
• Zsugán István: Mondom a magamét Beszélgetés Mészáros Mártával
• Ardai Zoltán: Közhelyek metamorfózisa Beszélgetés Dömölky Jánossal
• Michałek Bolesław: Wajda, Piwowarski és a többiek Új lengyel filmek
• Kovács István: Egy élet-képes filmről Szekercelárma
• Stachura Edward: Szekercelárma, avagy emberek a téli erdőn
• Fáber András: Háromszög, négyszög, sőt több Francia filmekről
• Eco Umberto: A rózsa neve Regényrészlet
• Barna Imre: A világ rózsa-neve
• Eco Umberto: Első és utolsó nyilatkozat
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Ciment Michel: Valóság és látomás John Boorman
• Zsigmond Vilmos: John Boorman
• Ciment Michel: A film nyelve élő nyelv Beszélgetés John Boormannal
• N. N.: John Boorman filmjei
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Annie
• Nóvé Béla: Ne vedd el tőlem a napot!
• Nagy Zsolt: Kegyetlen románc
• Faragó Zsuzsa: Bűnös hétvége
• Tamás Amaryllis: Borisz
• Nóvé Béla: A fekete nyíl
• Hegyi Gyula: Fogadjunk!
• Mátyás Péter: Szállodai szoba
TELEVÍZÓ
• Alexa Károly: Isten teremtményei Szabó István idézése
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• Nemeskürty István: Radványi Géza temetésén
• Molnár Gál Péter: Csirág és eperzselé

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Pedro Almodóvar készülő filmjének (Szerelem, még egyszer) már a szereposztása is rendhagyó, a női főszerepet John Travoltára osztotta, akinek a franciák ügyeletes szépségeszménye, Laetetia Casta anyját kell majd eljátszania. A kosztümöket Jean-Paul Gaultier tervezi (a Kikában már dolgozott Almodóvarral), a filmzenét többek között a Gipsy King és Madonna jegyzi.

 

*

 

Mióta Abel Gance megalkotta gigantikus Napóleon-mozgókörképét, a filmesek több száz filmben rekonstruálták a „kis káplár” életének mozzanatait. Jean-Claude Carriere forgatókönyve egy eddig homályban maradt részletet bont ki, a Szent Ilona-szigetére száműzött császár és foglára lányának kapcsolatát meséli el. A rendező: Patrice Chéreau.

 

*

 

Egyetlen amerikai elnök sem kerülheti el sorsát: Oliver Stone kamerája elől nincs menekvés. A Kennedy-gyilkosság iránti érdeklődést újra felkeltő JFK és a Nixon-portré után Stone a Ronald Reagan elleni merényletről forgat játékfilmet, A nap, amikor lelőtték Reagant címmel.

 

*

 

Elkészült Hitchcock Hátsó ablak című klasszikusának újabb verziója: a koreai Son Jae-Gon Az ember, aki túl sokat látott című független filmjében a gyilkos szemszögéből gondolja újra a történetet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3222