KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/október
• Bikácsy Gergely: A kések és a formák Zuhanás Hitchcockkal
• N. N.: Hitchcockról a Filmvilágban
• Koltai Ágnes: A bűn története Krimi magyar módra
• Schubert Gusztáv: Madárkák és kalitkák Beszélgetés Böszörményi Gézával
• Sipos Júlia: Városszéli filmesek A Kőbányai Amatőrfilm Stúdióban
• Létay Vera: Az összergasztott tányér A Hold kegyeltjei
• Ciment Michel: A tárgyak eltörnek és elkopnak Beszélgetés Otar Joszelianival
• Lukácsy Sándor: Zártkörű pokol Swann szerelme
• N. N.: Proust – filmen
FESZTIVÁL
• Fáber András: Egyének és társadalmak Karlovy Vary
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Lutra
• Reményi József Tamás: A nyugodt Nap éve
• Hirsch Tibor: Lenni vagy nem lenni
• Báron György: Break 2.
• Vida János: A befejezetlen játszma
• Schreiber László: Szerelem és galambok
• Kabai József: Sólyomasszony
• Vida János: Foglalkozása: mesterlövész
• Máté J. György: Minőségi csere
• Kabai József: A tangóharmonikás ember
• Kovács Ágnes: Féktelenül
• Faragó Zsuzsa: Törvényes esküvő
TELEVÍZÓ
• Buda Béla: A sorselemző sorsa Potréfilm Szondi Lipótról
KÖNYV
• Báron György: Aki filmművészetet álmodott
KRÓNIKA
• N. N.: Mindennap filmklub
• Erdély György: Erdély Miklós munkássága Olvasói levél
• Peternák Miklós: Erdély Miklós munkássága Olvasói levél
• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Francia filmhét

N. N.

 

A budapesti Francia Intézet és a Budapest Film filmforgalmazó vállalat közös rendezésében 1989. június 8. és 14. között francia filmhét volt a Kossuth moziban a francia forradalom 200. évfordulója tiszteletére. A nagyteremben a franciák által előzetesen megküldött, mintegy nyolcvan alkotást tartalmazó ajánló jegyzékből kiválasztott hat filmet játszották (Andrzej Wajda Danton, Ernst Lubitsch Madame Du Barry, Richard Pottier Carolina, kedves, Bruckberger páter és Philippe Agostini Karmeliták párbeszéde, Jean-Paul Rappeneau Egy válás viszontagságai, és Ettore Scola A postakocsi című művét), míg a kisteremben francia nyelvű vetítéseket tartottak (sajnos, csak itt volt látható Ariane Mnouchkine néhány éve nagy sikerrel játszott remekműve, az 1789 is). Az összeállítás tudatosan a forradalom hatásának komplexitását, magánéleti vonatkozásait, olykor egyenesen árnyoldalait helyezte előtérbe, ezáltal aktuális tanulságok végiggondolására késztetve a nézőket. Érdekes jelenség, hogy míg Franciaországban (és Nyugat-Európában) a nagy történelmi eseményeket ábrázoló filmek a magaskultúrából lassan kiszorulnak a tömegkultúrába, a kelet-európai szellemi önvizsgálatnak változatlanul fontos elemét alkotják.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/08 63-64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5461