KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/május
KRÓNIKA
• N. N.: Hírek Roger Leenhardt; Anne Baxter; Lilli Palmer
• N. N.: Hibaigazítás

• Kornis Mihály: A történelem csinos rabszolgái Jancsó Miklós olasz filjeiről
• György Péter: A mulandóság építészei A magyar film díszletvilága
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Vége a misének? Nyugat-Berlin
• Antal István: Filmezzetek, testvéreim! Beszélgetés Jonas Mekasszal

• Bródy András: Mozi a víz alatt Vita a filmgyártásról
• Kovács András Bálint: A szorongás képei Az expresszionizmus és a film
• Márton László: Térfátum, síklátvány, ponteszme Fritz Lang filmjeiről
• N. N.: Fritz Lang filmjei
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Bikácsy Gergely: A rejtőzködő kamera Eric Rohmer
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Képvadászok
• Bérczes László: Az elvarázsolt dollár
• Ardai Zoltán: Szerelmi lázálom
• Faragó Zsuzsa: A part
• Koltai Ágnes: Vad banda
• Kovács András Bálint: Végtelen nappalok
• Szemadám György: Elpidio Valdes
• Kovács András Bálint: Ottó, az orrszarvú
• Vida János: Aladdin és a csodalámpa
• Máté J. György: Egyéniség
• Gervai András: Háborúban nőttem fel
• Bársony Éva: Patorale Heroica
• Hegyi Gyula: A lótolvaj lánya
KÖNYV
• Almási Miklós: A maradandóság katalógusa
• Fáber András: Ember, gép, idő

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csapda

Kránicz Bence

Snitch – amerikai, 2013. Rendezte: Ric Roman Waugh. Írta: Justin Haythe. Kép: Dana Gonzales. Zene: Antonio Pinto. Szereplők: Dwayne Johnson (Matthews), Barry Pepper (Cooper), Jon Bernthal (James), Susan Sarandon (Joanne). Gyártó: Summit Entertainment. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált 112 perc.

Az exploitation film álrealista stratégiája, a „veled is megtörténhet” üzenete ma is kiindulópontját képezheti az alsó-hollywoodi tucatfilmek közül kitűnni igyekvő kisköltségvetésű produkcióknak. A Csapdának sem érdemes elhinni, hogy valós események ihlették, legfeljebb annyiban, hogy a kezdő drogfutárokat tényleg megkérdezik a rendőrök, hogy ismernek-e nagyobb halakat – minden egyéb Ric Roman Waugh képzeletének szüleménye.

A kaszkadőrből lett író-rendező már előző munkájában, Az elítéltben is az egyetlen rossz döntés miatt romba dőlő kisemberi egzisztencia kérdéseit feszegette – most a Dwayne Johnson által alakított fuvarozó mentené a fiát a börtönből azzal, hogy komolyabb dílereket buktat le. Aki arra számít, hogy hősünk puszta ököllel tör utat a kokainszállítmányokig, az csalódni fog: test test elleni harc helyett Johnson a céges kamiont veti be avatárként. Az országutak ódivatú behemótjának sofőrülésében a Nagy Amerikai Apa a Die Hard 5. után újfent kénytelen megmenteni éretlen fiúgyermekét, bizonyságát adva, hogy a konzervatív hollywoodi recept életképesebb az új technológiát használó ifjoncok (lásd a Skype-on lebeszélt drogügyletet) függetlenedési kísérleteinél. A jogszabályokra és a gazdasági válságra való hivatkozások sokkal rosszabbul állnak a filmnek, mint a Konvojt idéző kamionos romantika, a bikanyakú Johnson színészi jelenléte viszont meglepő módon az előbbieknek is képes hitelt adni, sziklaszilárd pontjaként Waugh csekély invencióval, de biztos kézzel levezényelt thrillerének.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/04 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11420