KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/április
POSTA
• Kovács Dénesné: Ki nem ismeri Hammettet?
FILMSZEMLE
• Ágh Attila: Kényszerfiatalok és a történelem
• Schubert Gusztáv: Töredékek dramaturgiája Beszélgetés Székely Gáborral
• Zalán Vince: A krónikás ember Bábolna
• Reményi József Tamás: Övön alul Falfúró
• Szilágyi Ákos: A rendetlenség varázsa Beszélgetés az elfogulatlan filmezésről
• Koltai Ágnes: Hollywoodi suszterek Szerelem első vérig

• Hankiss Elemér: Üde és gyilkos naivitás Keserű igazság
• Faragó Vilmos: Háború és háború Jöjj és lásd
• Ardai Zoltán: Boldogságmontázs Dziga Vertov, a filmszem-ember
• Bikácsy Gergely: Hidegtál, sok késsel Bűnügyi film francia módon
FESZTIVÁL
• Báron György: Tükröződések London

• Mándy Iván: Marlene Dietrich
• Dárday István: Az elmulasztott reform Vita a filmgyártásról
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Nincs kettő négy nélkül
• Nóvé Béla: A kövek ura
• Báron György: A tiszteletbeli konzul
• Kapecz Zsuzsa: Vitorlás a láthatáron
• Máté J. György: A smaragd románca
• Upor László: Vaskos tréfa
• Baló Júlia: Mi lenne, ha...
• Farkas Ágnes: Váratlan fordulat
• Mészáros István: Nap, széna, eper
• Bérczes László: A borotvás gyilkos
• Vida János: Fehér lótusz
TELEVÍZÓ
• Szekfü András: A műsorszóró műhold jelen és jövője Televíziók versenye
• Boros István: A hold árnyékában... Budapestről nézve
KÖNYV
• Ardai Zoltán: Marlene, stílus nélkül

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Jancsó-filmek bibliográfiája, könyvek, fontosabb tanulmányok

N. N.

 

Bán Róbert: La Quête de la vérité. Le nouveau cinéma hongrois 121–137. o. (Lettres Modernes; Párizs, 1969, 121–137. o.)

Barthélemy, Amengual: Le périls de l’abstraction. Le nouveau cinéma hongrois (Lettres Modernes; Párizs, 1969, 150–172. o.)

Bíró Yvette: A film drámaisága (A Szegénylegényekről; Gondolat, Budapest, 1967)

Bíró Yvette: Jancsó Miklós költői világa (Arion; Corvina, Budapest, 1975)

Bíró Yvette: Miklós Jancsó (Préf. de Andrzej Wajda. Albatros, Párizs, 1977)

Bory, Jean-Louis: Miklós Jancsó. Cinéastes 1. (Dossiers du cinéma; Casterman, Párizs, 1971)

Buttafava, Giovanni: Miklós Jancsó (II castoro cinema; La Nuova Italia, Firenze, 1974)

Casiraghi, Ugo: II giovane cinema ungherese. (Poretta Terme, 1969)

Castaidini, Finii»: II vertice della parabola. (Cinema bianconero di Miklós Jancsó. Patron, Bologna, 1916)

Cine Hungaro (Filmoteca Nacional, Barcelona, 1976)

Comolli, Jean-Louis: Développements de la ligne Jancsó (Cahiers du Cinéma 212. sz. 1969. május)

Cowie, Peter: International Film Guide. Directors of the Year: 3. Miklós Jancsó (London, 1969, 175–177. o.)

Czigány Lóránt: Jancsó country (Miklós Jancsó and the Hungarian new cinema. Film Quarterly, vol. 26. I. Berkeley, Kalifornia, 1972, 44–50. o.)

Estève, Michel: Miklós Jancsó (Études Cinématographiques; Minard, Párizs, 1975)

Estève, Michel: L’Homme face á la violence. Le nouveau cinéma hongrois (Lettres Modernes; Párizs, 1969, 138–149. o.)

Études sur Kovács, Gaál, Jancsó, Kosa, Szabó (Biofilmográfia és bibliográfia, Études Cinématographiques 1969, 73–74. o.)

Filmek és alkotók: Jancsó Miklós (szerk.: Abonyi Éva, Zsugán István; MOKÉP, Budapest, 1975)

Font, Ramon: Miklós Jancsó y el joven cine hungaro. (Film Ideal Madrid. 210. sz.)

Gyertyán Ervin: Jancsó Miklós (Filmbarátok Kiskönyvtára; MFTI – Filmarchívum – NPI, Budapest, 1975)

Houston, Penelope: The Horizontal Man (Miklós Jancsó; Sight and Sound. 1969, nyár),

Jancsó Miklós–Hernádi Gyula: Szegénylegények (Nemeskürty István és Kezdi Kovács Zsolt tanulmánya; Ötlettől a filmig; Magvető, Budapest, 1968)

Jancsó Miklós–Giovanna Gagliardo–Hernádi Gyula: La Pacifista (Szerk.: Carlo di Carlo; Dal sogetto al film; Capelli, Bologna, 1971)

Jancsó Miklós–Giovanna Gagliardo: Roma rivuole Cesare (Szerk.: Tito Guerrini; Róma, 1974)

Jancsó Miklós–Giovanna Gagliardo: Vizi privati, pubblichè virtú (Szerk.: Anna Maria Tato; Einaudi, Torino, 1976)

Jancsó Miklós–Hernádi Gyula: Magyar Rapszódia. Allegro Barbaro (forgatókönyvek, nyilatkozatok, dokumentumok; MAFILM, 1979)

Jancsó Miklós: II rito della rivoluzione (Associzione Italiana Amici Cinema d’Essai; Milano, 1973)

Jancsó par lui même (Itinéraire d’un oeuvre présenté par Tibor Oláh; Cinémathèque Française, 1980)

Jeancolas, Jean-PierreCiment, Michel: Miklós Jancsó (Positif, 218. sz. 1979)

Józsa Péter: Négy Jancsó-film jelrendszerének néhány mozzanata (NPI, Budapest, 1978)

Józsa Péter: A filmkép mint logikai operátor (Akadémiai Kiadó, Budapest, 1977, 71 – 94. o.)

Kezdi Kovács Zsolt: Egy év a Csillagosok, katonákkal (Forgatási napló; 1967. FTI Kézirattára)

Le Cinéma Hongrois (Szerk.: Jean-Loup Passek; Centre Georges Pompidou, 1980)

Levenson, Claude B.: Jeune cinéma hongrois (Premier Plan. Lyon, 1966)

Lohr Ferenc: A film hangkultúrája (A Szegénylegények akusztikai világáról; Budapest, 1968)

Lukács György: A filmnek a mai magyar kultúrában úttörő szerepe van (Magyar irodalom – Magyar kultúra; Gondolat, Budapest, 1970)

Maár Gyula: Jancsó Shooting (The New Hungarian Quarterly 1968. 32. sz. 25–35. o.)

A magyar film húsz éve (Szerk.: Homoródy József; MFTI Budapest, 1964)

Majstori ekran (Szerk.: Vladimir Pogaciæ. Jugoslovenska Kinoteka. Belgrád, 1979)

Miccicchè, Lino: II nuovo cinema degli anni ‘60. (ERI, Torino,)

Nemes Károly: Miért jók a magyar filmek? (Magvető, Budapest, 1968)

Nemes Károly: Hol tart a magyar filmművészet? (Budapest, 1971)

Nemeskürty István: Csillagosok, katonák (Film és nevelés. Budapest, 1968)

Nemeskürty István: A magyar film története (Gondolat, Budapest, 1965)

Nemeskürty István: Word and Image (History of the Hungarian cinema; Corvina, Budapest, 1968; Második kiadás: 1975)

Nemeskürty István: A short history of the Hungarian cinema (Corvina, Budapest, 1980)

Les Sans-espoir (L’Avant-Scène. 71. sz 1967. jún.)

Passek, Jean-Loup: Histoire, biofilmographies, articles sur Jancsó, Makk, Kézdi-Kovács (CINEMA 72, 165. sz. 1972. ápr.)

Pétrie, Graham: History Must Answer to Man (Corvina, Budapest, 1968)

Szekfű András: Fényes szelek, fújjátok! (Magvető, Budapest, 1974)

Taddei, Claudio: Linguaggio di Miklós Jancsó (Bianco e nero 1971 5–6. sz.)

Taylor, John Russel: Directors and directions (Cinema for the seventies. New York, 1975)

The image maker (Interviews with Jancsó Miklós, Polansky, Jires, Renoir, Bergman and Funda; Szerk.: Ron Henderson; Knox Virginia, 1971)

Trutko, Inna Ioszifova: Kinematografija vengerszkoj narodnoj reszpubliki, 1945 –1970 (lnsztitut Kinematografii, Moszkva, 1975)

Vita mai filmművészetünkről (Filmélet, 1968 II. Magvető, Budapest)

Vitányi Iván: A Jancsó-filmek szociológiája (Második prométheuszi forradalom; Magvető, Budapest, 1971)

Vitoux, Francois: Sur trois films de Miklós Jancsó. Positif, 105. sz. 1969)

Whyte, Alistair: New Cinema in Eastern Europe (London, 1971)

Zsugán István: Cinque cinéastes hongrois (Jancsó-fejezet; Hungarofilm, Budapest, 1967)

Zsugán István: Seis cineastas hungaros (Jancsó-fejezet; Joven critica cinematografica. Madrid, 1968)

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/09 20. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7328