KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/március
KRÓNIKA
• Gaál István: Herczenik Miklós (1930–1985)

• Breitner Miklós: Haldoklik-e a magyarfilm? Ár – költség – haszon
• Breitner Miklós: Interjú Drecin Józseffel a Művelődési Minisztérium államtitkárával Vita a filmgyártásról
• Lugossy László: Fantomgazdaság Vita a filmgyártásról
• Zalán Vince: Egy kelet-európai fotográfus Embriók
• Zsugán István: Arc ellenfényben Beszélgetés Zolnay Pállal
• Almási Miklós: Zsúfolóoptikával Visszaszámlálás
• Schubert Gusztáv: Elvis Presley azt üzente Beszélgetés András Ferenccel
• Bikácsy Gergely: Erosz túszai Az érzékek birodalma
FESZTIVÁL
• Fáber András: Kitörési kísérlerletek Nantes
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Itt élned, halnod kell
• Lukácsy Sándor: Ördögi kísértetek
• Koltai Ágnes: Te már nagykisfiú vagy
• Barna Imre: Káosz
• Barna Imre: A piszkos ügy
• Dés Mihály: Quilombo
• Ardai Zoltán: Az óriás
• Barna Imre: IV. Henrik
• Baló Júlia: Jörgensen, a zsaru
• Hegyi Gyula: Az ágyúgolyó futam
• Kapecz Zsuzsa: Azt mondják, baleset
• Faragó Zsuzsa: Farkasverem
• Hirsch Tibor: Lopják a koporsómat
• Gáti Péter: Hajmeresztő hajnövesztő
TELEVÍZÓ
• Forgács Éva: Sokkolás gyengeárammal A televízió és a képzőművészet
• Nemes Nagy Ágnes: Az új Laodameia Babits drámája a képernyőn
KÖNYV
• Balassa Péter: Egy tanulmánykötet értelme

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

22 mérföld

Benke Attila

Mile 22 – amerikai, 2018. Rendező: Peter Berg. Forgatókönyv: Lea Carpenter, Graham Roland. Kép: Jarques Jouffret. Szereplők: Mark Wahlberg (James Silva), Lauren Cohan (Alice), Iko Uwais (Li Noor), Ronda Rousey (Sam Snow), John Malkovich (Bishop). Gyártó: STXfilms. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 94 perc.

 

A globális politikai fejlemények (az orosz-ukrán konfliktus, a szíriai háború, Donald Trump űrvédelmi programja) és a titkosszolgálatokkal foglalkozó akció-thrillerek új hulláma (Barry Seal: A beszállító, Vörös veréb, Mission: Impossible – Utóhatás) egy új hidegháborús korszakot vetítenek előre. A legfrissebb példa a jellemzően nemzetközi konfliktusokat akciófilmekké desztilláló Peter Berg (A túlélő, A hazafiak napja) másfél órás kaotikus vágtája, a 22 mérföld.

James Silva, az Overwatch nevű CIA-csapat ügynöke megöl egy fiatal fiút, hogy ártatlanokat mentsen meg az oroszokhoz köthető céziumszennyezéstől. Pár hónappal később az Overwatch egy indonéziai küldetés során ismét egy eltűnt céziumtöltet után kutat, amiről a Li Noor nevű rejtélyes helyi rendőrtisztnek fontos információi vannak. Viszont ezeket Li csak akkor hajlandó megosztani Silváékkal, ha segítenek neki kijutni Indonéziából. Az idő szorításában az Overwatch kénytelen elvállalni a kockázatos küldetést, amelynek során feltűnik a korábban likvidált orosz fiú bosszúszomjas édesanyja is.

Minden adott volt egy hidegháborús kémthrillerhez (rivális titkosszolgálatok és a csataterükké változó fejlődő ország), az alapanyagból Peter Berg mégis akciófilmet forgatott, amely a szinte folyamatos harc, a zaklatott vágás és kameramunka miatt igen fárasztó. A monoton vágtatást feldobják az Iko Uwais által megformált Li parádés verekedős jelenetei, amelyek A rajtaütés-filmek remek harcait idézik, de jól állnak Lauren Cohannek (The Walking Dead) és a pankrátor Ronda Rousey-nak is a keménykötésű ügynökök szerepei. Ám a 22 mérföld éppen akkor válna igazán érdekessé, mikor hirtelen véget ér. Peter Bergnek az egész filmet a hatásvadász, de valóban meglepő végső fordulatnál kellett volna elkezdenie – bár ebből a sztoriból valószínűleg csak egy színvonalasabb rendező tudott volna jobb filmet készíteni.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/11 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13866