KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Jugoszláv filmnapok
• Koltai Ágnes: Szovjet filmnapok a Győzelem Napja alkalmából
• N. N.: Hibaigazítás

• Dés Mihály: Spanyolország messzire van A spanyol film Franco nélkül
• Kornis Mihály: Zongorista a háztetőn Ragtime
• Zalán Vince: Csak a filmvásznon létezett Nicholas Ray és a Johnny Guitar
• Szilágyi Ákos: Milarepaverzió Kerekasztal-beszélgetés
• Szilágyi Ákos: Az elmesélt én Az „új érzékenység” határai
• Forgács Éva: Festészet, film, fényképrealizmus Kállai Ernő és a vizualitás
• Kállai Ernő: Optikai demokrácia
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A megkésett álmodozások kora Sanremo
• Bikácsy Gergely: Brazilok a Beaubourg-ban Párizs
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Kovács András Bálint: Az etnográfus filmrendező Jean Rouch
LÁTTUK MÉG
• Mátyás Péter: Éden boldog-boldogtalannak
• Bérczes László: A szavanna fia
• Koltai Ágnes: Józan őrület
• Ardai Zoltán: A hamiskártyások fejedelme
• Gáti Péter: Bűvös vászon
• Szántó Péter: Kínos történetek
• Glauziusz Péter: A zsaru nem tágít
• Hirsch Tibor: Szivélyes üdvözlet a Földről
• Magyar Judit: Sárkányölő
• Kapecz Zsuzsa: A Nap lánya
TELEVÍZÓ
• Popper Péter: Szabad asszociációk a gyerekekről és a művészetről
• Koltai Ágnes: A tekintélytisztelő televízió Kőszeg
• Faragó Vilmos: Aréna Begurul a labda a szobába
KÖNYV
• Zsombolyai János: Így készül a film?

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Quentin Tarantino elhalasztotta következő terve, az Ingenious Bastard című háborús kalandfilm forgatását egy újabb harcművészeti akcióopusz kedvéért, amelyet a Kill Bill sikerén felbuzdulva a 70-es évek legendás hongkongi wu hsziáról mintáz. A tervezett film érdekessége, hogy a rendező állítása szerint teljes egészében mandarin nyelven forgatná le és az amerikai közönség elé csak feliratos verzióban kerülne.

 

*

 

Lassan húsz évvel a Bérgyilkos után John Woo ismét egy Melville film újraforgatására készül: A Paramount stúdió megbízásából az ázsiai kultuszrendező jövőre leforgatja a francia filmes 1970-ben készült Vörös kör című thrillerjét, amely – akárcsak a Bérgyilkos alapjául szolgáló Szamuráj –Alain Delon főszereplésével készült.

 

*

 

Egy brit internetes filmmagazin (screenselect.co.uk) több mint 2000 szavazat alapján összeállította minden idők legrosszabb remake-jeinek listáját. A dobogó legfelső fokára Sylvester Stallone tavalyelőtti Get Cartere került, megelőzve Gus van Sant Psycho-újrafilmjét és az idei Thunderbirds-öt. Az első tízbe olyan meglepetések is bekerültek, mint Martin Scorsesétől a Rettegés foka vagy Soderbergh nagysikerű Dicső tizenegye.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/12 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2380