KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Afrikai filmhét

• A szerkesztőség : BBS
• Báron György: Kor-körképek Jegyzetek a Balázs Béla Stúdió új filmjeiről
• Tábor Ádám: Egy fény-érzékeny film Ex-kódex
• Kovács András Bálint: Utazás a filmképben Timár Péter etűdjeiről
• Szilágyi Ákos: Szentimentális archeológia „Sír. lobog a szeretet...”
• Koltai Tamás: Akárhol Európában Sortűz egy fekete bivalyért
• Zsugán István: Kőbánya, Montparnasse, Budapest Beszélgetés Szabó Lászlóval
• Székely Gabriella: Házikabát és tornacipő Uramisten
• Ardai Zoltán: Háttér, arcképpel Eszterlánc
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csala Károly: Profán próféta Tengiz Abuladze

• Barna Imre: Alex a Paradicsomban Flashdance
• Fáber András: Lassan, énekelve Merguerite Duras és a filmpróza
• N. N.: Marguerite Duras filmjei
LÁTTUK MÉG
• Bérczes László: Lebegés
• Boros József: A föld fia
• Gáti Péter: Madonna, milyen csendes az este
• Hegyi Gyula: Tudom, hogy tudod, hogy tudom
• Koltai Ágnes: Kizökkent világ
• Schreiber László: A tej színe
• Harmat György: Maraton életre-halálra
• Sneé Péter: Menekülés a győzelembe
• Kapecz Zsuzsa: Anna Pavlova
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: A történelem dramaturgiája Széchenyi napjai
• Reményi József Tamás: Tizenkét kérdőjel A Fiatal Művészek Stúdiójának filmjeiről
KÖNYV
• Koltai Ágnes: Így filmeztek ti

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Pedro Almodóvar készülő filmjének (Szerelem, még egyszer) már a szereposztása is rendhagyó, a női főszerepet John Travoltára osztotta, akinek a franciák ügyeletes szépségeszménye, Laetetia Casta anyját kell majd eljátszania. A kosztümöket Jean-Paul Gaultier tervezi (a Kikában már dolgozott Almodóvarral), a filmzenét többek között a Gipsy King és Madonna jegyzi.

 

*

 

Mióta Abel Gance megalkotta gigantikus Napóleon-mozgókörképét, a filmesek több száz filmben rekonstruálták a „kis káplár” életének mozzanatait. Jean-Claude Carriere forgatókönyve egy eddig homályban maradt részletet bont ki, a Szent Ilona-szigetére száműzött császár és foglára lányának kapcsolatát meséli el. A rendező: Patrice Chéreau.

 

*

 

Egyetlen amerikai elnök sem kerülheti el sorsát: Oliver Stone kamerája elől nincs menekvés. A Kennedy-gyilkosság iránti érdeklődést újra felkeltő JFK és a Nixon-portré után Stone a Ronald Reagan elleni merényletről forgat játékfilmet, A nap, amikor lelőtték Reagant címmel.

 

*

 

Elkészült Hitchcock Hátsó ablak című klasszikusának újabb verziója: a koreai Son Jae-Gon Az ember, aki túl sokat látott című független filmjében a gyilkos szemszögéből gondolja újra a történetet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3222