KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/április
KRÓNIKA
• N. N.: Negyven év negyven legjobb magyar filmje A szavazás eredménye
FILMSZEMLE
• Losonczi Ágnes: Szemle után
• N. N.: A Magyar Játékfilmszemle díjai
• Lengyel Péter: Fénytörés
• Baló György: Egy amatőr megjegyzései

• Reményi József Tamás: A poénok legendája Hány az óra, Vekker úr?
• Szabó Miklós: A talpraállás képei Az 1944–1945-ös korforduló a magyar filmhíradóban
• Pünkösti Árpád: Felvétel indul! Csaták háború után
• Báron György: Odüsszeusz filmfelvevővel A fehér városban
• Györffy Miklós: Lobogónk, Küsters mama Küsters mama mennybemenetele
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Máskor, máshol
• Gáti Péter: Hazánk
• Sneé Péter: Montenegro
• Dés Mihály: 39 lépcsőfok
• Ardai Zoltán: Hóhányók és hóvirágok
• Lajta Gábor: A legyőzhetetlen Vutang
• Harmat György: Őrült római vakáció
• Kapecz Zsuzsa: Vera és a férfilátogatók
• Lalík Sándor: Tükröződések
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Műsor – kék fényben
• Csörögi István: Közületi házimozi Képmagnózásunk gyakorlatáról
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: Balázs Béla-kötetek

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Bűntársak

Tamás Amaryllis

 

Az erotikus thriller ellentmondásos terepén a kerttervező Xinia Kelly (főállásban: Jennifer Beals-szépségű, Mata Hari-talentumú tolvajlány) és a kígyótenyésztő Bram Hatcher (hivatása: nyomozó) villódzó találkozását követi a néző. Ki-ki arra veheti az irányt, amerre kalandvágya, kíváncsisága engedi.

A történet – elsősorban a színészi alakításoknak köszönhetően – a lélek és a test rejtett bonyodalmainak kiismerhetetlen tárháza. Ugyanakkor banális „cselédnóta” a szeretet és az önzés, az erotika és a túlélés ösztönlabirintusáról. Az igazságszolgáltatásnak eredetileg ellentétes pólusán álló „bűntársak” – egymás megismerésének oda-vissza játékában – a közös bűnben az ősi mitológiáihoz hasonló gigantikus zsákutcába tévednek.

S ahogy a – Mínosz király erotikus szenvedélytől megszállott hitvese és a szép fehér bika nászának torzszülöttjét rejtő – knosszoszi palota zegzugos folyosói is egyre inkább útvesztővé váltak, úgy e mai Pasziphaé-tolvajkirálynő és rendőrzubbonyba bújt kedvesének minotaurusza (a bőröndnyi pénz) sem reménykedhet túl kegyes végben. Az alkotók mindenesetre meghökkentő és kegyetlen poénnal, fondorlatos csattanóval az utolsó percekben a gyengébbik (?) gonosztevő mellé állnak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/10 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3830