KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/április
KRÓNIKA
• N. N.: Negyven év negyven legjobb magyar filmje A szavazás eredménye
FILMSZEMLE
• Losonczi Ágnes: Szemle után
• N. N.: A Magyar Játékfilmszemle díjai
• Lengyel Péter: Fénytörés
• Baló György: Egy amatőr megjegyzései

• Reményi József Tamás: A poénok legendája Hány az óra, Vekker úr?
• Szabó Miklós: A talpraállás képei Az 1944–1945-ös korforduló a magyar filmhíradóban
• Pünkösti Árpád: Felvétel indul! Csaták háború után
• Báron György: Odüsszeusz filmfelvevővel A fehér városban
• Györffy Miklós: Lobogónk, Küsters mama Küsters mama mennybemenetele
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Máskor, máshol
• Gáti Péter: Hazánk
• Sneé Péter: Montenegro
• Dés Mihály: 39 lépcsőfok
• Ardai Zoltán: Hóhányók és hóvirágok
• Lajta Gábor: A legyőzhetetlen Vutang
• Harmat György: Őrült római vakáció
• Kapecz Zsuzsa: Vera és a férfilátogatók
• Lalík Sándor: Tükröződések
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Műsor – kék fényben
• Csörögi István: Közületi házimozi Képmagnózásunk gyakorlatáról
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: Balázs Béla-kötetek

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

A szobatárs

Varga Zoltán

The Roommate – amerikai, 2011. Rendezte: Christian E. Christiansen. Szereplők: Leighton Meester, Minka Kelly, Cam Gigandet. Forgalmazó: InterCom. 87 perc.

Barbet Schroeder 1992-es pszichothrillere, az Egyedülálló nõ megosztaná… mûfajának egyik figyelemre méltó tétele volt, feszült, hátborzongató és pontos tanulmány a megszállottság természetrajzáról. A lakótársa hasonmásává alakuló zavarodott lány történetét a kora huszonéves egyetemi hallgatók közegéhez illesztve láthatjuk új kiadásban A szobatárs címû, álremake-ként felfogható álthrillerben. A feltehetõleg továbbra is az ismeretlenség homályában maradó rendezõ, Christian E. Christiansen munkáját akár a thriller mûfajáról forgatott értekezésnek is tekinthetjük, amennyiben tankönyvbe illõ példa arra, hogy a zsáner történetsémái és suspense-alapú hatásmechanizmusa miként ne érvényesüljenek. Hiába szaporodnak a szobatárs mentális komplikációira utaló gyanús jelek, hiába használ erõszakot a lány nemcsak kellemetlenkedõ riválisai, de olykor önmaga ellen is – mindez a koleszfolyosók és -zuhanyozók miliõjében reménytelenül együgyû, s élét veszti az egyetemi bulik itókái és a tanórák követelte roppant szellemi erõfeszítések közepette. Annál is inkább, mert a thrillerhelyzetek megdöbbentõen ártalmatlanná fokozódnak le (a fenyegetés a fürdõben), vagy sehová sem vezetnek (az elcsábított barátnõ rejtélye). A Schroeder-film nyomasztó lélektani hadviselésének kollégiumi megismétlése önparódiába torkollik, amely még a Végzetes vonzerõbõl és a Szerencsétlen balesetbõl is merít, ám a veszélyes szobatársat játszó Leighton Meester hiába emlékeztet kínosan az utóbbi thrillerben debütáló Alicia Silverstone-ra, a film velük szemben is alulmarad.

Extrák: audiokommentár a rendezõvel; kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10775