KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/január
• Zsugán István: Megalakult a Magyar Filmintézet Beszélgetés Nemeskürty Istvánnal
• Nemeskürty István: A Magyar Filmintézet
• Bikácsy Gergely: Zárt tárgyalás Őszi almanach
• Lukácsy Sándor: A becsület foglya Szirmok, virágok, koszorúk
• Pörös Géza: Eszmék és lelkek csatája Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Koltai Tamás: Spanyol anziksz Yerma
• Fáber András: A Vadember moziba megy Filmerotika
• Szilágyi Ákos: Kis magyar filmszexológia Filmerotika
• Balassa Péter: A látás elrablása Töredékek
• Bikácsy Gergely: Truffaut titkai
• N. N.: François Truffaut filmjei
AZ ÉN FILMEM
• Kardos Ferenc: A szabadság illúziója Négyszáz csapás
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Még és már Mannheim
FORGATÓKÖNYV
• Sára Sándor: Fúga Részletek egy forgatókönyvből
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Lady Chatterly szeretője
• Szkárosi Endre: 1922
• Bérczes László: Magányos farkas
• Szemadám György: A király és a madár
• Hegyi Gyula: Az istenek a fejükre estek
• Harmat György: Farkasok ideje
• Sneé Péter: Találkozás az árnyakkal
• Boros József: A férfiakalnd elmarad
• Ardai Zoltán: Az egyiptomi utas
• Gáti Péter: Defekt
• Barna Imre: Ki kém, ki nem kém
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Felnőtt-mese Különös házasság
POSTA
• Horváth Edit: Radnóti- és Babits-emlékműsor
• Csoma Béla: A MOKÉP Műsorpolitikai osztályvezetőinek válasza
• Tóth Béla: A MOKÉP Műsorpolitikai osztályvezetőinek válasza
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : Az Év Játéka

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csókok és gólok

Csiger Ádám

La gran familia española – spanyol, 2013. Rendezte és írta: Daniel Sánchez Arévalo. Kép: Juan Carlos Gómez. Zene: Josh Rouse. Szereplők: Verónica Echegui (Cris), Antonio de la Torre (Adán), Quim Gutiérrez (Caleb), Patrick Criado (Efraín). Gyártó: Atípica Films / Mod Producciones / Anena 3 Films. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 100 perc.

Daniel Sánchez Arévalo negyedik nagyjátékfilmjét a Hét menyasszony hét fivérnek nyitó és záró képsorai foglalják keretbe. Előző mozija, a Laza esküvő három unokatestvér, a Csókok és gólok öt fivér története, akiket apjuk kedvenc filmje után (abc sorrendben, bibliai nevekre) keresztelt el. Az író-rendező nem csak színészeket hoz vissza korábbi filmjeiből, bonyodalmakat is: a legifjabb fivér gyerekkori szerelmét készül feleségül venni a 2010-es labdarúgó világbajnokság döntője napján, az elidegenedett nagycsalád újraegyesülése viszont titkokról és hazugságokról rántja le a leplet.

A Csókok és gólok úgy viszonyul a megidézett ó-hollywoodi klasszikushoz, ahogy a Játszd újra, Sam! a Casablancához. A családfő az álomgyári musical mintájára képzelte el a família jövőjét, ehelyett ő és fiai hasonló karakter-ívet járnak be, mint a direktor korábbi mozijainak hősei. Felnőtté válásukkal csalódnak gyerekkori ideáljaikban és ideáikban (szerelem, házasság, család), de a zord valóságba való beletörődés helyett végül mégis megvalósítják álmaikat, a maguk tökéletlen, kisszerű, hamis módján. Minderre a posztmodern zsánerfilm (elő)története is rímel: az idealista, eszképista klasszicizmust felváltó kiábrándult, realista modernizmus után auteur-ök önironikus vígjáték-parafrázisok formájában játsszák újra kedvenc klasszikusaikat. A rendező szerzőisége ebbe az irányba tart: első két filmje, a Sötétkékmajdnemfekete és a Kövéren szép az élet elsősorban drámák, csak aztán komédiák, viszont tarantinós romkommal folytatta (Laza esküvő). A fősodor bevételére tett erőfeszítésében viszont ezúttal túllő a célon. Előző filmjével Almodóvar és Amenábar előtt tisztelgett, most a spanyol válogatott előtt hajt fejet; a szappanoperás, melodrámai premissza a nők, a sportfilmes szál a focirajongók és a spanyol nagyközönség bevonzását szolgálja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11627