KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/december
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Őze Lajos (1934–1984)

• Hegedűs Zoltán: „...És a démon megjelenik” A pénz
AZ ÉN FILMEM
• Kézdi-Kovács Zsolt: A beavatás tekintete Zsebtolvaj

• Koltai Tamás: Kísérlet filmepikára Eszmélés
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: A tanítványok Forgatókönyvrészletek

• Bársony Éva: Mi még mindig háborúzunk Beszélgetés Palásthy Györggyel
• Dés Mihály: Céda vagy szüfrazsett? Carmen
• N. N.: Carlos Saura filmjei
• Ciment Michel: Carmenománia
• N. N.: Carmen a filmvásznon
• Szkárosi Endre: Hűvös részvét Rekonstrukció
• Tallár Ferenc: Harsány metaforák Robbanásveszély
• Szilágyi Ákos: Közérthetetlenség-történeti adalékok Avantgarde és közérthetőség a húszas években
LÁTTUK MÉG
• Bérczes László: Scapin furfangjai
• Koltai Ágnes: Végelszámolás
• Kovács András Bálint: Barbara királynő sírfelirata
• Gáti Péter: Széplány ajándékba
• Sneé Péter: Eljegyzés előtt
• Ardai Zoltán: Jazzbolondok
• Matkócsik András: Hat gézengúz
• Zirkuli Péter: Ragyogó pályafutásom
• Magyar Judit: Nem férünk a bőrünkbe
• Harmat György: A szerelem csapdája
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Rendezők iskolája Molière a képernyőn
KÖNYV
• Pap Pál: Szubjektív filmtörténet

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

David Lynch új filmje – az Inland Empirekörül, ha nagyon lassan is, kezd oszlani a köd. A film történetéről annyit lehet tudni, hogy a színhelyéül választott várost teljesen felzaklatja egy titokzatos nő érkezése, akit egy megnevezhetetlen misztikus erő üldöz és tart rettegésben. A főbb szerepekben Laura Dern, Jeremy Irons, Harry Dean Stanton, Justin Theroux látható. A két éve készülő, és januárban újabb jelenetekkel bővülő filmet Lynch a cannes-i fesztiválon szeretné bemutatni.

 

*

 

Iránban szigorú cenzúra lépett életbe. Tilos bemutatni „szekuláris, feminista, liberális és nihilista” filmeket, valamint olyan mozgóképet, amely „a világ zsarnokának” – azaz az Egyesült Államoknak – a szellemiségét közvetíti.

Kínában eközben a cenzúra enyhítésére készülnek. Évente mindössze egy tucat külföldi film kerül be az óriási kínai piacra, de ezek is meglehetősen hosszú és szigorú engedélyeztetési eljárás után jutnak el a mozikba. A Kínai Filmhivatal elnöke a cenzúra „kiigazítása” mellett a mozihálózat korszerűsítését és bővítését ígéri, ebben a folyamatban nagy szerepet szánnak a digitális technika bevezetésének és a külföldi beruházóknak.

 

*

 

A mozirajongók özönölnek a 9. század vetítéseire. Az afganisztáni szovjet megszállás idején játszódó film minden idők legnagyobb orosz kasszasikere. Fjodor Bondarcsuk 8 millió dollárból forgatott filmje már 21 millió dolláros bevételnél tart.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8501