KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/december
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Őze Lajos (1934–1984)

• Hegedűs Zoltán: „...És a démon megjelenik” A pénz
AZ ÉN FILMEM
• Kézdi-Kovács Zsolt: A beavatás tekintete Zsebtolvaj

• Koltai Tamás: Kísérlet filmepikára Eszmélés
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: A tanítványok Forgatókönyvrészletek

• Bársony Éva: Mi még mindig háborúzunk Beszélgetés Palásthy Györggyel
• Dés Mihály: Céda vagy szüfrazsett? Carmen
• N. N.: Carlos Saura filmjei
• Ciment Michel: Carmenománia
• N. N.: Carmen a filmvásznon
• Szkárosi Endre: Hűvös részvét Rekonstrukció
• Tallár Ferenc: Harsány metaforák Robbanásveszély
• Szilágyi Ákos: Közérthetetlenség-történeti adalékok Avantgarde és közérthetőség a húszas években
LÁTTUK MÉG
• Bérczes László: Scapin furfangjai
• Koltai Ágnes: Végelszámolás
• Kovács András Bálint: Barbara királynő sírfelirata
• Gáti Péter: Széplány ajándékba
• Sneé Péter: Eljegyzés előtt
• Ardai Zoltán: Jazzbolondok
• Matkócsik András: Hat gézengúz
• Zirkuli Péter: Ragyogó pályafutásom
• Magyar Judit: Nem férünk a bőrünkbe
• Harmat György: A szerelem csapdája
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Rendezők iskolája Molière a képernyőn
KÖNYV
• Pap Pál: Szubjektív filmtörténet

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Vinny, az 1 ügyű

Turcsányi Sándor

A vidékiek New Yorkban már lejátszottak, most az őrült metropolisz lakóin a sor: brooklyniak falun. Két olasz kamasz elmegy halászni, valahova délre. Persze, hogy kész a baj. (Mint tudjuk, a pisztrángfogás Amerikában nem könnyű dolog.) A kultúrák különbözősége Hollywood egyik kedvenc témája, bár láttunk már nézhető filmet is e tárgykörben. A különbözőség pedig a tükörtojás készítéséhez felhasznált zsiradék milyenségében és mennyiségében, illetve a reggeli felkelés módjában és idejében lakik. Valami ilyesfélét képzeltünk eddig mi is.

A baj, amibe hőseink keverednek, mi más, gyilkosság gyanúja. Keleti parti ártatlanság a nem éppen vendégszeretetéről híres déli porfészekben. Ez ám a világok csatája! De csalódnunk kell, Észak és Dél mérkőzése ezúttal elmarad. A színészek egy kapura játszanak. Hiszen itt csupa derék fickó játszik mindkét csapatban, csoda, ha erre előbb-utóbb maguk is rájönnek? Hát nem egy nagy fene Amerika ez az egész marha nagy ország? Hollywoodi B-válogatottal unalmas, tét nélküli barátságos, jópofa kis Joe Pesci vezényletével. Ez a zugügyvéd soha nem jön zavarba. Az apró termetű, pontosabban kis formátumú komikus most a Dühöngő bikából hozza a figurát, viszont a folyamatos spagetti-zabálás ezúttal elmarad. Ez is valami.

Az utolsó tekercs második felének végén heppiend. Az ártatlanokat felmentik, sebaj, majd legközelebb.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/09 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=566