KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/december
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Őze Lajos (1934–1984)

• Hegedűs Zoltán: „...És a démon megjelenik” A pénz
AZ ÉN FILMEM
• Kézdi-Kovács Zsolt: A beavatás tekintete Zsebtolvaj

• Koltai Tamás: Kísérlet filmepikára Eszmélés
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: A tanítványok Forgatókönyvrészletek

• Bársony Éva: Mi még mindig háborúzunk Beszélgetés Palásthy Györggyel
• Dés Mihály: Céda vagy szüfrazsett? Carmen
• N. N.: Carlos Saura filmjei
• Ciment Michel: Carmenománia
• N. N.: Carmen a filmvásznon
• Szkárosi Endre: Hűvös részvét Rekonstrukció
• Tallár Ferenc: Harsány metaforák Robbanásveszély
• Szilágyi Ákos: Közérthetetlenség-történeti adalékok Avantgarde és közérthetőség a húszas években
LÁTTUK MÉG
• Bérczes László: Scapin furfangjai
• Koltai Ágnes: Végelszámolás
• Kovács András Bálint: Barbara királynő sírfelirata
• Gáti Péter: Széplány ajándékba
• Sneé Péter: Eljegyzés előtt
• Ardai Zoltán: Jazzbolondok
• Matkócsik András: Hat gézengúz
• Zirkuli Péter: Ragyogó pályafutásom
• Magyar Judit: Nem férünk a bőrünkbe
• Harmat György: A szerelem csapdája
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Rendezők iskolája Molière a képernyőn
KÖNYV
• Pap Pál: Szubjektív filmtörténet

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Pedro Almodóvar készülő filmjének (Szerelem, még egyszer) már a szereposztása is rendhagyó, a női főszerepet John Travoltára osztotta, akinek a franciák ügyeletes szépségeszménye, Laetetia Casta anyját kell majd eljátszania. A kosztümöket Jean-Paul Gaultier tervezi (a Kikában már dolgozott Almodóvarral), a filmzenét többek között a Gipsy King és Madonna jegyzi.

 

*

 

Mióta Abel Gance megalkotta gigantikus Napóleon-mozgókörképét, a filmesek több száz filmben rekonstruálták a „kis káplár” életének mozzanatait. Jean-Claude Carriere forgatókönyve egy eddig homályban maradt részletet bont ki, a Szent Ilona-szigetére száműzött császár és foglára lányának kapcsolatát meséli el. A rendező: Patrice Chéreau.

 

*

 

Egyetlen amerikai elnök sem kerülheti el sorsát: Oliver Stone kamerája elől nincs menekvés. A Kennedy-gyilkosság iránti érdeklődést újra felkeltő JFK és a Nixon-portré után Stone a Ronald Reagan elleni merényletről forgat játékfilmet, A nap, amikor lelőtték Reagant címmel.

 

*

 

Elkészült Hitchcock Hátsó ablak című klasszikusának újabb verziója: a koreai Son Jae-Gon Az ember, aki túl sokat látott című független filmjében a gyilkos szemszögéből gondolja újra a történetet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3222