KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Kárhozott szeretők

Herpai Gergely

Ask the Dust – amerikai, 2006. Rendezte és írta: Robert Towne. Kép: Caleb Deschanel. Zene: Ramin Djawadi, Heitor Pereira. Szereplők: Colin Farrel (Arturo Bandini), Salma Hayek (Camilla Lopez), Donald Sutherland (Hellfrick), Eileen Atkins (Mrs. Hargraves). Gyártó: Paramount. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 117 perc.

 

John Fante Depression Era című regényéből készült filmben Colin Farrell egy fiatal, ambiciózus, de annál szegényebb írót alakit, aki a 30-as évek Los Angelesében egy szállodai szobában tengeti életet, mígnem össze nem hozza a sors Camillával, a tüzes és gyönyörű mexikói felszolgálólánnyal (Salma Hayek).

Habár a történet eleinte érdekesen indul, sok furcsa figurával és szituációval, az izgalmasnak tűnő szálak végül nem vezetnek sehová, csak egy banális és semmitmondó szerelmi viszonyba. Pedig a feszült jelenetek még csak nem is hiányoznak a filmből, láthatunk éjszakai meztelen fürdőzést a viharos tengerben, egy váratlan földrengést, egy veszélyesnek tűnő szerelmi viszonyt Bandini és egy eltorzult testű femme fatale között, de végül az összes helyzet a lehető legsablonosabb módon zárul. Bandini motivációi és cselekedetei egyre érthetetlenebbek, és Colin Farrell szokásos négy-öt sztenderd arckifejezése, illetve a rosszul megírt forgatókönyv kevés ahhoz, hogy legalább a film végére megértsük, miért viselkedett sokszor oly kegyetlenül és bosszantóan ostobán Camillával a férfi. Az egyetlen, aki miatt érdemes megnézni a filmet, az Salma Hayek a büszke, de sebezhető mexikói lány szerepében.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/10 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8830