KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Ulrich Gregor

Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat

N. N.

 

1932-ben született Hamburgban. Tanulmányait Hamburgban, Párizsban és Nyugat-Berlinben végezte; filmkritikus és filmtörténész. Rendszeresen kritikákat közöl a „Cinéma”, a „Cinema Nuovo” és a „Filmkritik” című szakfolyóiratokban, valamint nyugatnémet napilapokban, hetilapokban és a rádióban. 1966–1972-ig a filmtörténet tanára a nyugat-berlini Filmfőiskolán. 1963-tól megalapítója és igazgatója a „Freunde der Deutsche Kinemathek”-nek; 1971 óta a nyugat-berlini „Fiatal Filmművészek Fóruma” elnevezésű fesztivál igazgatója; 1979-től a Nyugat-Berlini Filmfesztivál társigazgatója. – Megjelent könyvei: Ulrich Gregor–Enno Patalas: „Geschichte des Films”, 1962 (magyarul: „A film világtörténete”, 1966); „Wie sie filmen”, 1964 (interjúk filmrendezőkkel); dokumentumköteteket publikált a 30-as évek szovjet és amerikai filmművészetéről, Jean Renoirról, az 1966–1970-es évek olasz filmgyártásáról; újabb filmtörténeti munkája: „Geschichte des Films ab 1960”, 1978. (A film világtörténete 1960 után.) (E könyvről egyébként a Filmvilág 1979/19. számában közöltünk ismertetést.)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/04 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8227