KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az ágyúgolyó futam

Hegyi Gyula

 

Filmet természetesen mindenről lehet készíteni: csak profi stáb és türelmes közönség szükségeltetik hozzá. Az ágyúgolyó futam létező és jellegzetesen amerikai autóverseny: a résztvevőknek az egyik óceántól a másikig kell száguldaniuk az országutakon, anélkül, hogy a hivatalos sebességkorlátozás túllépésére bárkitől is engedélyt kapnának. A verseny így nemcsak egymással, a civil forgalommal és a gépkocsi teljesítőképességével, hanem a rend őreivel is folyik – ezért hirdethetik oly amerikai büszkeséggel „illegális” autóversenynek a futamot. Az eddigi rekord egyébként 32 óra 51 perc, Jaguárral érték el, s az 55 mérföld/órában maximált hivatalos sebesség helyett 87 mérföld/órás átlagsebességgel hajszolták keresztül a kocsit két semmiről sem tehető óceán között. A film forgatókönyvének írója, Brock Yates úgy ítélte, hogy a verseny emlékül legalábbis egy filmet megérdemel: hát tett is róla, hogy ez a produkció megszülessen. Ha dokumentumfilmet látnánk, talán tetszene is a dolog: de játékfilmnek, őszintén szólva, kicsit vontatott Az ágyúgolyó futam. Legfeljebb a benne megcsillanó sztárparádé lehet figyelemre méltó annak, aki egyszerre minél több Playboy- és Cosmopolitan-főszereplőt szeretne a vásznon viszontlátni: ajánlom figyelmükbe Bianca Jaggert, a stáblista közepetájáról.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 52-53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5886