KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Olvasói levél

Erdély Miklós munkássága

Erdély György

Peternák Miklós

 

Tisztelt Szerkesztőség!

 

A Filmvilág 1986/8. számának 32. lapján Életműtöredék címen néhány téves információ jelent meg Erdély Miklós munkásságáról, melyeket helyesbíteni szeretnénk.

1. Erdély Miklósnak soha nem volt életmű-kiállítása, az 1986. április 11-én, Óbudán nyílt kiállításon az elmúlt három évben készített festményeiből egy válogatás, és azok közvetlen előzményeként néhány régebbi grafika, montázs volt látható.

2. Az amszterdami Works and Words fesztiválon akciót mutatott be, Eskaton-Exit for Tibor Hajas címen, és vetítette Álommásolatok című filmjét.

3. New Yorkban a Millenium filmközpontban Álommásolatok című filmjét vetítették. Vonat-út című filmje külföldön csupán az 1985-ös zágrábi zenei biennale kapcsolódó rendezvényén, a Multimédia Központban került bemutatásra.

4. A Rejtett paraméterek (1968), az Antiszempont (1971) és az Új kávézó nyílt a Szamuely utcában (1972) privát produkciók, nem a Balázs Béla Stúdióban készültek.

Tisztelettel:

Erdély György

Peternák Miklós

Budapest, 1986. augusztus 25.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/10 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5715