KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes-i díjak

N. N.

 

Arany Pálma: Lars von Trier: Táncos a sötétben

Nagydíj: Jiang Wen: Ördögök a küszöbön

A zsűri díja:

Samira Makhmalbaf: Fekete tábla

Roy Andersen: Dalok a második emeletről

A legjobb rendezés: Edward Yang: Az egy meg a kettő

A legjobb női alakítás: Björk (Táncos a sötétben)

A legjobb férfi alakítás: Tony Leung Chiu-wai (Szerelemre hangolva)

A legjobb forgatókönyv: Neil Labute (Betty nővér)

A legjobb technikai kivitelezés: William Chang és Suk Ping díszlettervező (Wong Kar-vai: Szerelemre hangolva)

A legjobb operatőr: Christopher Doyle és Mark Li Ping Bing (Wong Kar-vai: Szerelemre hangolva)

Arany kamera:

Hassan Yektapanah: Djomeh

Bahman Ghobadi: A lovak részegségének ideje

A legjobb rövidfilm Arany Pálmája: Raymond Red: Anino

A Fipresci zsűri díja:

Aoyama Shinji: Eureka

Bahman Ghobadi: A lovak részegségének ideje


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/08 17. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3014