KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

A 27. Magyar Filmszemle díjai

N. N.

A játékfilmes zsűri fődíját Gothár Péter filmje, a Hagyjállógva Vászka, különdíját Altorjay Gábor Punta Grande című filmje nyerte. A legjobb operatőr: Gózon Francisco. A játékfilmes, valamint a dokumentumfilmes és kisjátékfilmes zsűri közös különdíját Szirtes András A kisbaba reggelije című filmje kapta. A legjobb elsőfilmes: Fekete Ibolya a Bolse Vita című filmjével (ez a film kapta a külföldi kritikusok díját is.) A legjobb női alakítás díját Eszenyi Enikő a Csajok című filmben nyújtott alakításáért kapta, a legjobb férfi alakításét pedig ugyanebben a filmben Cserna Antal. A dokumentumfilmes és kisjátékfilmes zsűri díját a Törvénytelen Muskátli című háromrészes dokumentumfilm kapta, rendezője Kisfaludy András. A legnagyobb közönségsikerre számító film díját megosztva Koltai Róbert Szamba és Kern András Sztracsatella című filmjei kapták.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/04 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=264