KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Két filmhét

• Zsugán István: Koturnus nélkül Beszélgetés Kovács Andrással A vörös grófnő című filmről
• Zalán Vince: Mindennapi agressziók Új nyugatnémet filmekről
• Szemadám György: Hejhó? Hófehér
• Hegedűs Zoltán: Gyilkosság egy francia szemével Holdtölte Texasban
• Dés Mihály: Isten hozott, Brazília! Bye, bye Brasil
• Pošová Kateřina: Horror és humor Prágai beszélgetés Juraj Herz-cel
• Ciment Michel: Filmművészet helyett filmek? Gyorsmérleg a francia moziról
• Beke László: Andy Warhol hipersztár Pop art töredékek
• Karcsai Kulcsár István: A zseniális szerepjátszó Eric von Stroheim
• N. N.: Eric von Stroheim filmrendezései
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Sztárok bűvöletében
• Báron György: Kicsi és pici
• Koltai Ágnes: Utószinkron
• Karafiáth Judit: Gyónás gyilkosság után
• Farkas Miklós: A piszkos tizenkettő
• Dániel Ferenc: A Sárkány közbelép
• Sarodi Tibor: Egész nap esik
• Lajta Gábor: A tó szelleme
• Harmat György: A beszélő köntös
• Szentistványi Rita: A kicsi kocsi újra száguld
TELEVÍZÓ
• Koltai Ágnes: Rejtőzködő arcok Miskolc
• N. N.: A 24. Miskolci Tévéfesztivál díjnyertesei
• Faragó Vilmos: Lehet-e oratóriumot írni Auschwitzról? KZ-Oratórium
KÖNYV
• Bán Zsófia: Mozi-fenegyerekek

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Újabb nagy alakja távozott a hetvenes évek hollywoodi nemzedékének: december 20-án Parkinson-kór következtében elhunyt George Roy Hill. A televíziós drámákkal induló rendező hírnevét elsősorban Robert Redford-trilógiájának, a Butch Cassidy és Sundance Kölyök keserédes westernjének, a több Oscar-díjjal jutalmazott A nagy balhénak, valamint a saját vadászpilóta-múltjából táplálkozó Nagy Waldo Peppernek köszönhette. Azt azonban kevesen tudják, hogy legalább ilyen figyelemreméltó teljesítményt nyújtott a kortárs amerikai irodalom filmadaptációit illetően: Tennesse Williams, Lillian Hellman és John Irving egy-egy művének feldolgozása mellett nevéhez füzödik a mindmáig egyetlen színvonalas Vonnegut-adaptáció, az Ötös számú vágóhíd. Hill utolsó filmje az 1988-ban készült Fura farm, Chevy Chase tanyasi vígjátéka.

 

*

 

A Keresztapa visszatér. A Paramount megvásárolta Mario Puzo örököseitől a regényíró jegyzetei nyomán megírandó negyedik kötet megfilmesítésének jogát. Francis Ford Coppola egyelőre nem csatlakozott a tervhez.

 

*

 

Eric Rohmer új zsánerrel jelentkezik, tavasszal egy kémfilm forgatásába kezd. A harmincas évek Párizsában, a második világháború előestéjén játszódó Tripla ügynök, Rohmer kisköltségvetésű társalgási komédiáihoz képest 4 millió eurós büdzséjével valóságos szuperprodukciónak ígérkezik.

 

*

 

Nicole Kidman énekesi, táncosnői debütje a Moulin Rouge-ban a jelek szerint nem egyéjszakás kaland volt. 2003-ban két hajdani musical siker főszerepét is újrajátssza majd, a Kabaréban Liza Minelli, a Guys and Dollsban pedig Jean Simmons örökébe lép.

 

*

 

Ridley Scott, Paul Verhoeven és Steven Spielberg után John Woo is szerencsét próbál Philip K. Dick egyik művével. A Paycheck a szerző 1953-as novellájából készül: Matt Damon által alakított hőse emlékezetkiesésben szenvedő férfi, aki néhány hétköznapi tárgyból kénytelen rekonstruálni elmúlt két esztendejét. Woo másik filmterve, a XIX. századi nagy vasútépítés idején játszódó Land of Destiny (főszerepben a rendező két kedvencével, Nicholas Cage-gel és Chow Yun-fattal), előreláthatóan csak nyáron kezd forogni.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2062