KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/december
• Létay Vera: Neobarokk Mennyei seregek
• Szilágyi Ákos: Morbiditás és burleszk Kutya éji dala
• Bársony Éva: „Tiszta és balek hittel...” Beszélgetés Bacsó Péterrel
• Varga F. János: Királygyilkosság Marseille-ben Beszélgetés Bokor Péter új filmjéről
• Deák Tamás: Kései barátság Huszárik Zoltán megidézése
• Takács Ferenc: Egy válság anatómiája? Az új angol filmről
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Költészet és retorika Santiago Alvarez filmjeiről
• Simor András: A dokumentarista legyen újságíró Budapesti beszélgetés Santiago Alvarezzel
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Sanghajtól Brazíliáig Figueira da Foz
• N. N.: Madeirai dokumentumok Az első nemzetközi filmrendezőtalálkozó
LÁTTUK MÉG
• Farkas András: A hentessegéd
• Harmat György: Riki-Tiki-Tévi
• Ardai Zoltán: Álomvilág
• Gáti Péter: Flór asszony és két férje
• Deli Bálint Attila: Hózuhatag
• Deli Bálint Attila: Klute
• Gáti Péter: Aranygyapjú
• Bikácsy Gergely: A wilkói kisasszonyok
• Szentistványi Rita: Telitalálat
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: A néző a képernyőn
• Nemes Nagy Ágnes: A folyt. köv. varázsa Kórház a város szélén
• Macskássy Kati: A rajzos trükkfilm szabadsága Utóhang Az animáció története című tévésorozathoz
KÖNYV
• Veress József: Klasszikusok öröksége Új szovjet filmkönyvekről

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Váratlan szerelem

Báron György

 

„Hiszen, ha legalább rossz lenne!” – sóhajt föl bizonyos filmek láttán a meggyötört kritikus, aki, vámpírtermészetű foglalatosságát űzvén, kétféle filmben lát örömet: a jóban és a rosszban. Mert mindkettő remek alkalmat kínál a kritikusi elmeél megcsillogtatására. De mit kezdjen azokkal az opuszokkal – s alighanem ezek vannak többségben –, amelyek sem nem igazán sikerültek, sem nem igazán csapnivalóak. Egyszerűen tulajdonságok nélküliek, és eképpen mintha nem is léteznének. A Váratlan szerelem című görög filmről például semmi rossz nem mondható el. És semmi jó sem. Olyan jellegtelen, akár a címe. Férjes asszony és nős férfi szerelme. Megismerkedés, lopott szeretkezések, andalgások Lisszabon tengerpartján, Európa legnyugatibb csücskében. A férfi sikeres, az asszony szép, Lisszabon hangulatos, a színek és a fények bódítóak. Semmi sem hiányzik ebből a filmből. Ki tudja, mitől nem jó vagy rossz. Végig lehet nézni és ott is lehet hagyni. Mindegy.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1988/08 55-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4973